|
|
|
|---|---|
|
Har en 525i med M20 motorn. Plötsligt så lät det som ventilknack (klickande) på en ventil och motorn verkar endast gå på 5 cylindrar, har kanske tappat lite ork. men jag märkte inget när jag körde, reagerade på att det inte gick på alla cyl, då jag stannat. och hörde rasslet. Vad kan ha hänt, nåt fel på en ventil? vad för fel, vad händer med en ventil bara sådär? Kan en ventiljustering hastigt ändrats? kan en ventil gått av? Tacksam för svar, så jag vet var jag ska börja leta. | |
|
Kan vara en viparm som har gått av! Säkrast är nog att lyfta på ventilkåpan och kolla... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
"vipparm" skall det vara! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Varvade du satan innan det hände så lär det vara en vipparm... tydligen ganska lätt att byta på m20 | |
|
Det var en vipparm, den gick nog efter svinkallstart igår (-20) det är den längst fram till höger. Har tagit bort den avslagna delen, kan man nödköra med den trasiga,när delen är borttagen, om man tar ur tändstiftet och spridarströmmen till cylindern? Kan man byta vipparmen utan att ta bort toppen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.