|
|
|
|---|---|
|
sugen på en 850 någon som har någon erfarenhet av denna bil motorn är väl samma som på 750 är det något speciellt man ska tänka på vid köp av 850 förutom att motorn läcker som ett såll o lådan går fint o växlar mjukt mvh matte | |
|
Hej! Är själv lite sugen men har fått rådet att vara väldigt selektiv innan jag slår till,rådet fick jag av en som haft två st 850csi,en manuel/en automat.Beror självklart på körstil men den manuella hade klara problem i växelådan och de är defenitivt inte lättare att meka jämfört med 750.Är likt förbannat lika sugen men mina mekunskaper gör att jag tvekar,har fullt upp med att hålla min 750 i gott skick. Mvh Dic. |
|
| Mig veterligen så finns csi bara med manuell växellåda. | |
|
Har en norsk kollega på jobbet som har två st 850 csi. Han pratar bara gott om dom, men även om den 750 han har. Nu har han förståeligt nog hur mycke pengar som hellst, men han är kräsen. Vet inte om alla csi har det, men minnst en av hanns har styrning även bak...vart paff när han sa det, men skulle tydligen vara nån Alpina eller dylikt. Han skulle komma till Sverige till sommaren med den så då blir det ett test. Men hur som hellst, han säger att en skött 850 håller i stort sett hur länge som hellst(inte evigheter) om den sköts. Inte jävligare att skruva med, men jävlig nog sas. GOD JUL på er alla. |
|
BMW Kungen |
Alla 850csi har fyrhjuls-styrning och manuell låda vad jag vet. Mvh /// Kungen |
|
4-hjulstyrningen på 850csi är ap-dyr att reparera då det garanterat ej finns delar på skroten. det fanns som tillval till alla 850 och kostade i runda slänger ca 70 000 :- om ja inte minns fel. Köp en fin 850 även om den e dyrare för annars blir det mycket mekande. Är också lite sugen på en att ha som liten och lätt sportbil på sommaren... tittat på ett fåtal i sverige och de billigare bilarna är rena likvakan. ett måste på 850 är ju kompressionsprov och avgasmätning innan köp , + att få starta motorn iskall och kolla bilen med en bra billyft. gör man inte det är det lite för mycket chansning såvida man inte är gjord av pengar :-) 7-Series - The choice of your local pimp!. |
|
BMW Kungen |
Var och kollade på en 850ia -91. med enlig säljaren blåst toppackning. men HELA bilen var oljig det rann ur avgasrören och det dröp olja om hela motorn, trodde att en vevstake gått ut genom blocket eller nåt. + att hela motorn var full av vatten. begärt pris var 40". kunde bjudit 15" för de fina fälgarna och nya däcken, men hoppade det. Mvh /// Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.