|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta till 88:ans kofångare fram och bak plus 88:ans front på min 320. Passar dom rakt av eller måste man modifiera något? Tacksam för svar! Jimmy | |
|
88 bytte man ju från metall till plast stötfångare, den senare innehåller såleda en metallbalk, så fästena är annorlunda..... Min polare bytte nyligen, och vi var runt på ett antal skrotar, och på samtliga fick vi beskedet att det inte gick att byta, dels av monteringstekniska skäl, dels pga. av säkerheten.....men är du händig med svetsen så..... men tänk på att i den titigare är der själva skuffen såm har "balken", och i den senare sitter den gjuten i fångaren..... men 88- är ju snyggare..... skriv gärna tillbaka hit och berätta om det gick...eller hur du nu gjorde, MVH Philip |
|
|
DU MÅSTE BYTA NEDRE FRONTPLÅT ANVÄND 88 STÖTF FÄSTE+STÖTFÅNGARE ANDRA ELKONTAKTSTYCKE FÖR FRAMLYCKTORNA BAK GÅR DET ATT MONTERA,MEN DET PASSAR INTE SÅ BRA STÖTFÅNGARE HÖRNEN ÄR FÖR LÅNGA GÅR UTE ÖVER SKÄRMKANTEN CA 2-3 CM |
|
|
OBS ! i mitt tidigare inlägg syftade jag på den bakre kofångaren.... Och fästena ser annorlunda ut, så de är faktiskt an ganska avancerad historia..... tyvärr.. fram-vet ej! ..... MVH Philip |
|
JUHA |
min polare har bytt på sin e30 han använde sig av klippa och klistra exemplet och lite trä bitar BMW when you need the power and comfort!!!!! |
|
Ok tack för tipsen! Det är alltså inte alltför krångligt att byta fram eller? Den nya fronten är ju bra mycket tuffare, tycker jag iallafall... Jimmy |
|
Sammy |
jag har kofångare o lister (shadowline) till 88. det e lackerat i delfingråmetallic. ring 0708-767133 eller maila. 2000:- bvsa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.