AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
793

Vilket sportsystem ska jag välja till min 320i -88 ? ?

Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
Det finns så många avgassystem att välja bland.....
vad har ni för system på era bilar ??
och vilket tycker ni jag ska välja till min 320i -88
erfarenheter ?
tänkte även köpa ett "green cotton" öppet filter snart
nån som har provat dessa ??

_Man ser bättre ut i 250 km/h_
Ro
131
RodM
320i -86
Jag kör med Simons på min bil.
det låter fint
men tycker inte att det är någon vidare kvalitet.

..::Robban::..
Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
har kollat lite priser....
..verkar som att simons är billigast (www.ray.se)

dom har rätt tuffa dtm slutrör nu oxå ,, under nyheter

vad ska man ha för dimension tro 2" el 2,5" el 3" ???

Kl
322
Klabbe
325i Sedan -05
Dimensionen ska väl inte vara alltför stor. För stort resulterar väl i mindre effekt och det är väl inte riktigt vad man strävar efter..
Tycker personligen 2,25" eller 2,5" är ganska lagom.
Det finns ju en massa olika sportsystem, det billigaste är väl simons men man får nog lite vad man betalar för.
Hade jag köpt ett idag hade jag nog valt Supersprint, det lät väldigt väldigt snyggt men visst kostar det en hel del.

Jag hade simons till min gamla 320i -86 och var nöjd med det, hade inte bilen så länge till efter jag satte på det men det funkade bra så länge jag hade det.
Lycka till...
Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
...man tackar för info:n

verkar som att slantarna ska sparas till ett "bättre" system

Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Hej!
Mitt tipps är utan tvekan ett Eisenmann system! Dom har det "goaste soundet" jag någonsin hört. Vill du ha mer info kontakta mig så skall jag hjälpa dig.
Mvh Ace Eca Cea

_____
**Tack gode gud för MBE 970 styrenhet, Verdi stakar,Wössner smidda kolvar, Lysholm kompressor 2300 och NX 2 steg gas system Amen!**
Bmw ludde
Har du tillgång till verkstad så tycker jag absolut att du ska bygga ett själv, jag gjorde det i helgen, 2.5" hela vägen utan kat med 2 dämpare, låter dovt på tomgång och ettrigt vid höga varv, klarade mig under 1000-lappen.
Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
OKEJ SKA KOLLA UPP EISENMANN !

Pe
55
Pejo
320i 323im
Hej hej..
Jag såg här att du letar ett sport avgas.. Du behöver ju inte följa detta vad jag skriver men av egen erfarenhet så kan jag säga att detta här med Supersprint Eisenmann o simons är ju helt olika grejor ju. Supersprint Eisenmann är ju fina grejor men inte bara det det är SVIN DYRA med..polarn har en 325ik han köppte ett Eisenmann sys hela vägen(10000kr) o tog bort katten. men pengar växer ju inte på träd för mig så.. Jag har en 320 85 o den som vi alla vet har ju en enkelt rör hela vägen.. o jag som du har ochså funderat på detta här med kvalite märken m.m m.m en hel del.. jag gjorde så här jag tog en beg simons bak dempare som va helt oki från en 323 86 den har två kromade utblås o två 2 tums anslutningar så istälet för ett singelt rör hela vägen so byggde jag ett två delat sys hela vägen o deta gjorde jag med 2 tums rör hela vägen. Så nu har jag en dempare bara o det är ju bara den längst bak... o jag skarvade inte med några klämor som man alltid gör på simons sys nä utan jag svetsade ihop alla skarvar. sedal lackerade jag allt med svart värme färg blev skit bra.. Allt kostade mig 600-700 hundra på micro o blev så bra att när du kom o gled så lät det inte så mö sedan vid 3500 sket alla som såg mig på sig. för det ljudet är as GRYMMMMMT. PS min polare betalade 10000kr för sitt sys jag gick o köp en trimkam beg grenrör o mitt sys för priset lungt under polarns utgifter... Fattar du att han ångrar sig... Mvh Pierre
Visa användare
38
clockboy
BMW 320i -88 "Custom"
....Inte dumt alls !!!

..Jag måste säga att jag är "byggsugen" själv oxå !

tackar för tipset !

mvh magnus

Pe
55
Pejo
320i 323im
Det är lungt bara roligt att hjälpa till..

BMW FOR LIFE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.