|
|
|
|---|---|
|
Tänkte börja att säga GOD JUL på er alla BMW-enturiaster. Tänkte att det kan va kul med en tråd där folk berättar lite om sina turbokonverterade BMW och länkar gärna till lite bilder på bygget! ---www.bmw535bitic.tk--- -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- | |
|
www.tvrt.tk Mvh:Anders Elenius |
|
|
motor: m20 2,7 med HX50, övrigt orig balanserad bottendel med svarvade kolvar, portad topp med någon lämplig kam ,egengjort insug, 500-600 cc spridare ,haltech e6k ! effekt:-ingen aning ! Kaross: lättad e30 med bur m.m ! |
|
| niklas: hur långt har du kommit? | |
| just håller på för fullt med karossen som är totalt nerplockad , motorn börjar jag med efter jul nån gång ! Håller på att handla på mig massa saker för tillfället ! | |
|
Bmw 1602-74 M50 2,5l med hx50, originalvev, verdi stakar, omslipade kammar, portad topp, originalventiler, egenbyggt insug mm.Preppad 350 låda med manuellt venthus. Stel bakvagn, fullbur och allt :) God jul! Mvh/Magnus |
|
|
Fy fan, här får man trimma för att hänga med!:).. Personligen blir de ett väldigt snällt bygge, ska lära mig den här skiten nu tänkte jag innan jag sätter igång med något värre!:). Mvh //uffe |
|
|
Lite info om ck3:s bygge finns här: www.direktutbildning.se/daniel If you can´t drift it - ditch it! |
|
| M5 3,6a svarvade kolvar. Hx40, Hemma krökt grenrör. WG av egen model. Lb ic. standard topp o kammar. orginal plenum o insug. Prospark sprut o tänd. siktar mot 650hk med 8:1 i komp, får se om vi når dit... LIte kul är det dock att motorn sitter i en volvo 242a. God jul | |
|
Mr Speed>> Räcker ens HX40 till 650hk? |
|
|
Tjena Jimmy! smärtgränsen ligger väl där någon stans, är vad jag fått lära mig i alla fall. Men det råder ju ganska delade meningar ofta när man snackar aggregat. Vad tror du? Ska också sägas att jag letar efter något bättre men pga kassabrist så är det detta agg som gäller så länge. Iceman? Thats how he drives icecold no misstakes |
|
Leibel |
e30, m10, svarvade kolvar, lättat svänghjul, t25 turbo, viktade stakar, bränsle från saab T8, 320 diff, sinter koppling, 240 eller 9000 IC enkelt och billigt Power is nothing without control har någon en m10 motor till mig? |
| E30 touring med m50 b25 motor holset h1e,s2 wg 48mm ventil,511cc spridare,haltech e6m,svarvade kolvar,balanserat o viktjusterat o-ringat,lite putsad topp,an6 soppaledning | |
|
Rätt länk till ck3:s E30 323tic (12,78@184?) är: Länk If you can´t drift it - ditch it! |
|
tn |
M10 + T16 + Delortor+ E12 bmw 1974 som ska bes med prylarna på!. |
|
Till min e30: 318is 16v m42 motor, balancerad och viktjusterad vev, stakar och kolvar. Kolvar svarvade, alt smidda wiseco kolvar (troligen). LGP racing byggt grenrör med Schwitser S2 turbo, Audi wastegate. Nybyggt insug. Megasquirt&EDIS sprut/tändning. 640cc spridare. Hårdare motorkuddar/växellåda. Hårdare bussningar i bakvagn. Lamelldiff från 325 uppchimsad till 60% bromsverkan. Ev ändrade hjulvinklar. M&H racemaster 10" dot däck. Är ungefär den setupen som kommer att bli nästa år. Hoppas på att någon ska ösa över mig stålar så att man får råd med en uppsättning Arrow precision stakar eller liknande också! Sponsor ;) ? |
|
sise |
e36 318is m42 , s60R turbo , v70 R spridare , hemmabyggt grenrör, smt6, svarvade kolvar , 3" avgas , inte färdigt än men de är i gång=) |
|
BMW 750 iAL dubbelturbo. Saab aero turbos (Mitsubishi TD04-15T). original kolvar, renoverad motor. Interccolrar blir något hembygge. original sprut och tändning med piggyback och extraspridare. Under konstruktion alltså, se projekttråd nedan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.