AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
584

elproblem motor 325

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
har en 325 e30 från -89 med motronic sprut, lånade ut det för ett år sen och fick nu ett från en -87a istället, och nu när jag monterade det och skulle starta upp bilen så går inte soppa pumpen när jag vrider på tändningen(den ska väl gå ett par sekunder när man vrider på tändningen för att bygga upp lite tryck väl?) är det samma sprut och härva på 325 -87 och -89? bör kanske tilläggas att jag använder min box från -89 (som alltid funkat felfritt) tillsammans med härvan från-87.. har felsökt lite: tvångsmatade pumpen från relä kontakten så pumpen funkar ok, på relä kontakten har jag på röd nr30 konstant+, grön/lila nr87 går till soppapumpen, på vit/röd nr85 har jag tändnings+, på brun/grön nr86 har jag 0,03v??? den kommer från databoxen, bör väl ha jord på den vid tillslag från databoxen?? kollade i haynesboken (skitbok) där står det att den kabeln ska gå till stift nr 20 vid databoxen, mätte på härvan från -87 där går den till stift nr3!!! litar dock inte riktigt på boken... ingen som har en härva liggande och orkar mäta till vilket stift på databoxen den brun/gröna kabeln vid soppapumpsrelät går till eller har nån annan bra idé som kan hjälpa mej??
tack på förhand

going 2 fast.. expect nothing less..
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Soppapumpen går ENDAST då motorn snurrar, det är de äldre spruten som pumpen bygger tryck när man slår på tändningen.

Startar motorn om du byglar pumpreläet att gå hela tiden?

Jag har en -89 härva liggande, men den är inte helt händigt till... Men hör av dej om du inte får det löst på annat sätt så ska jag rota fram den och mäta lite.

If you can´t drift it - ditch it!
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
aah trodde pumpen skulle gå ett tag bara man vred på tändningen=) var uppe och provstartade den nu med byglat relä iaf.. jaja får dra upp imorron och pröva att starta med relät på plats och se om den startar, annars hör ja av mej men tack ska du ha=)

Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
jepp du hade rätt, så nu är den alive & kicking=) tack skaru ha

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.