|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min förarstol och är inte stabil i varken höjdläge eller ryggstöd, den vrider sig och ensast högersidan av stolen är stabil. Det beror på att "gaveln" med mekanismen i på vänstersidan vrider sig i förhållande till dynan. Vet nån vad det kan vara? nån skruv inne i stommen som lossnat? Olle | |
|
Det tar 5 minuter att skruva loss stolen, två muttrar, två bultar (19 mm tror jag) och ta loss elkontakten för sätesvärmaren. Sen är det bara att lyfta ur stolen och då bör du lätt se vad som är fel. Jag tror på att något lossnat, men det är bäst du tar dig en titt själv. |
|
|
Oftast bara något som behöver smörjas i låsmekanismen. Enklast om man plockar ur stolen och vänder den upp och ner. Bara fram med lithiumfetburken och spreja! // Anders |
|
håkan stork |
jag hade samma problem på min 315. Men jag hittade en lösning såga till en lagom plankbit och kila mot baksätet, |
|
Tack för tipset att ta ut stolen! Nu har jag hittat felet, stommen har brustit, så jag ska svetsa. På denna länk hittade jag exakt vad det rör sig om: Länk Olle |
|
|
Hej Olle, Har precis införskaffat mig en superfin E30 320 coupé -88. Har ett problem verkar vara som ditt mitt (förarstolen) är ryggstödet snett.. Jag sitter lutad emot växelspaken..verkar som om det brustit någonstans?? Tacksam för svar, ha det gott. Mvh Ive |
|
|
Hej Ive! Gammalt problem med e30, e28 tom e34. Detta har hjälp på min bilar. Sätt dig i baksätet bakom "din" stol. Fatta tag i gavlarna med båda händerna... Be en kompis hålla upp spaken för ryggstödsinställningen, så spärren släpper. "Vrid" nu ryggstödet i "linje", släpp spaken. nu bör stödet var rakt igen. Lycka till |
|
|
När jag köpte min bil så var det likadant,så jag tog av klädseln och det visades att stommen var av på 4 ställen. Så det var bara att svetsa och nu är den som ny igen |
|
|
Tjena grabbar, Plockade ut stolen på jobb såg att det va sprucket på ett par ställen...så jäv.. typiskt och så har man inte tillgång till någon svets. Och hitta en beg i detta skick är väl inte till att tänka på blir nog att försöka fixa en svets.. Tack för svaren... Mvh Ive |
|
|
Tråkigt,men nu vet du va felet är i allafall,jag tror det inte kommer att kosta så mycket om du skulle ta med din stol (redo för svetsning) till en mekanisk verkstad eller bilverkstad,nånn hundring eller två kanske. Och hittar du en vänlig själ så kanske han svetsar den direkt,tar inte många minuter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.