AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
720

Sportstolar till E39

ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Skulle gärna vilja ha ett par sportstolar till min 540 och helst med "rumpvärmare" om det går, men utan el-justering av stolen.
Finns det att köpa någon stans och går det att montera i efterhand?
Till vilket pris brukar man kunna komma över sådant?

/Hammar
Vi Svarta sport stolar i skinn i vår 540...
kan bara säga att d e bland dom absolut skönaste stolarna jag nånsin suttit i ( soffor + fåtöljer inräknat... :D )
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
Låter suveränt, men jag har inte skin i min bil, det är tyg så det blir ett par tygstolar.
Har fått tag på ett par stolar via en bildemonteringsfirma i Vara, ska föhoppningsvis kunna hämta dem innan nyår, hoppas det i alla fall.
Jag är ju lite otålig av mig. ;)

Men är det minst lika komfortabla stolar i tyg om man jämför med original (ej sport)?
Stolarna har "rumpvärmare", är det fördraget på alla bilar eller måste jag koppla in nya sladdar osv?

Sedan har jag sökt efter en sida som beskriver hur man monterar bort stolar och sätter i nya.
Hittade en liten textad version på bmwtips.com men finns det någon som vet en annan sida där man kan läsa mer om hur man gör.
Jag gör alltid reasearch innan jag börjar meka själv, så man vet vad man ska göra, har fått hjälp av alla på listan och här på forumet.
Hoppas på lite hjälp i detta fall också. :-)

/Hammar
mekandet har för min del inte inletts än...
Är grymt bil intresserad och ska börja övningsköra om 1 månad...
så tips på mekandet kan jag tyvärr inte hjälpa dig med...
Själva stolen borde väl va uppbyggd på samma sätt med skinn/tyg sen e det ju en smaksak vad man gillar bäst...
Men som sagt as sköna och bra sidostöd när det börjar svänga..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.