AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.551

Billig sjua?

Sida 2 av 2
Fel av mig.. sorry.. fick samma svar idag.. missförstånd på hög nivå.
V12 LeMans
Hej

Vill bara meddela att det var jag som ägde bilen tidigare . Bytte in den mot min nuvarande bil , som ägdes av bilföretagets ägares bror .
Jag bes. i september med ombesiktning pga oljeläckage motor, där oljan hade smort in avgass. mm .
Jag bytte in den innan jag bes. om den .
Följande fel som jag och Jarlsbilservice har upptäckt :

oljud från kardan vid gaspådrag vid ca 50 km/h och Jarls tyckte att svänghjul till veven var i obalans .

Nya däck i maj i år , ny kylare i augusti i år , inte 2001 .

Hade brand i motorrum i somras , pga läckande slang till servot .
(servovätskan är väldigt lättantändlig )

Jag köpte bilen i maj i år , efter att ha missat en Alpina B10 3.5 , som var till salu i Trelleborg (en kille från Umeå hann före ,den bilen finns på galleriet )

Bil går i mitt tycke väldigt bra , i alla fall när jag lämnade över bilen . Startade alltid på första "kicken" .

9999 :- är väldigt billigt för den bilen , om man är beredd att lägga ner lite pengar på den .

körde nästan 1000 mil (inkl en tur till Sportbilens dag på Mantorp ) under sommaren , utan ( förutom branden ) incidenter .

köp skrotet :))))
V12 LeMans
kan tillägga att avgasvärden var väldigt bra då jag bes. den i Hässleholm ( kommer ej ihåg värdena )
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Budet ligger ju på 31000+ nu, det är budgivning...
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
OJ ! jag hade ingen aaaaaning om att servovätska var brandfarligt , när jag felsökte hydraulsystemet på min 750 borrade jag ju ett litet hål i en slang som pissade ut en tunn dimma över avgasröret , tur det inte började brinna då :-)

7-Series - The choice of your local pimp!.
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Jag är övertygad att dom inte skulle sälja bilen för 9999kr även om detta var högsta bud.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
B-företag som kör med lockpriser a´la "Billiga tomater på ICA" , har det dessutom varit brand i motorrumet och lite småfel så låter det inte som att den är värd över 30 000:- ?
Aja , det blir den lyckliga nye ägarens problem.

7-Series - The choice of your local pimp!.
Dom jobbar nog som fastighetsmäklare i Stockholm. Trots att det är budgivning så är det inte säkert att säljaren vill sälja ens till det nya, högre priset. 9999:- har nog aldrig varit "senaste budet" utan snarare har budgivningen börjat på 25', eller 30'
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.