AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.738

Nu har jag köpt handbyggd bil

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har äntligen köpt en M5 E34 som jag har väntat på ett bra tag nu. Har varit utan bil från den 2:e september så det kändes verkligen bra att få tag på en nu, även om den inte ska ställas på förrän till april eller senare. Köpte en M5 3,8 av årsmodell 1992 och är väldigt nöjd hittills och hoppas på att jag kommer att vara det ett långt tag framöver. Har haft 2 stycken E32:or före men nu blev det en E34 och det var helt ok.

//Schnitzer

Vilken fin bil du köpt:)

Vilken färg valde du?

Tycker du gjorde ett bra val med 3,8l, jag hade själv 3,6l i två år, tyckte bilen var fantastisk, men 3,8l är bättre.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Gratulerar!

Fina bilar det!

-=Brings Me Women=-
Jo
21
Johan Lu
Före detta m-bil ägare
Helrätt bil hade själv en 3.8 92 med 6petad låda i.Hann dock alldrig byta till 3.23 utv men vilket ax.

Hellre en gul volvo än en röd
saab
Visa användare
33
Per-Erik
M5 -93 Röd
Hej Schnitzer,
Kul att du valde en sååå trevliiig bil =)), Jag har haft en del busiga bilar bl.a. en Covette stingray -72 454 LS7:a med lite styvt 500 friska. men kan bara säga att M5:an är ljusår ifrån när det gäller körglädje. jag har precis köpt min och fördömmer vädergudarna, men jag lovar, det enda man ser i framrutan när jag kör är bara ett stort jvla SMILE. =)
och min kärra får ingen vintervila, letar asfaltsfläckar överallt.
Det enda jag ångrar är att jag inte köpte bilen tidigare.
Hoppas du får lika roligt med din.
P.S.... har beställt Open air filter,
ska visst ge ett ruggigt insugningsljud ;)

Låt högerpedalen smaka mattgummi.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Grattis. Är bilen frisk kommer ni att ha en del roliga stunder tillsammans:)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Per-Erik kom bara ihåg om du ska montera open air då måste du ta bort polerna från batteriet över natten och sen på morron installerar du oppen air filtret och sedan när allt är gjort sätter du på polerna på batteriet och sedan ska det fungerar bra...

Varför ??

Jo det är så att databoxen måste ställas om till de nya värdet av luft som kommer in med en annorlunda filter. Om du inte gör detta då lurar du databoxen och tomgången kan börja pendla... bilen kommer att gå ojämn... Ibland kan det hända att bilen går ojämn några dagar till den ska lära känna sin nya luftfilter men det lovar jag att efter några dagar då ska det gå klockrent igen.... Och insugsljudet är väldigt imponerande men en oppet air filter....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
bayerischemotor: Tack! Jag valde en Daytona-violett. Det är samma som du har, eller hur?

Inredningen är läder i kulören silber-grau hell med matchningar i mörkare silvergrått på instrumentbrädan mm. Fälgarna är som tur original 3,8 samt har stjärnorna. Bilen är välskött och har fått den service som ska göras. Lacken är mycket bra samt den går mycket bra i motor och växellåda. Nu står den i garage och kommer inte ut förrän det blir bra väder till våren, troligtvis april. Ska försöka lägga upp den på frilansgalleriet men måste fixa bra bilder först.

//Schnitzer

Har du sålt 750:n i K-D eller? Det var väl din som var den blå, och jag är ganska säker på att jag och polaren körde ikapp på 18 mot den för 2 veckor sen...

____
Reach the door with a breath and a scream.
Grattis till en av mina drömbilar :) Daytonaviolett är och förblir en av de snyggaste färgerna någonsin!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Samma färg som på min ju :) Snyggt som attans

-=Brings Me Women=-
Gemini__
Schnitzer: Vad trevligt att du hittade en fin M5:a tillslut! Grattis till köpet. Som sagt släng upp bilder på bilen snarast! =)

Mvh:
Thomas

Länk
Japp jag har också daytona-violett. Tycker den är den absoluta BMW-färgen:)

På stark andraplats kommer estorilblå.

Kul att höra den är fin, min var också 99% i lacken då jag köpte den, men fick tyvärr lite stenskottskador i fronten av en grusbil i höstas:( -Nåja fick 16.000kr av försäkringen så det ska målas till våren.

Jag valde en bil med Mocca/tyg i klädseln. Min går också i tonerna grå/silver inuti. Jag ville ha Mocca för jag hade fått nog av att halka omkring i bilen med läder i förra M5'an. När man dessutom inte riktigt kommer upp i mans vikt kring 100kg:)

Jag har inte heller orkat ta bilder på min bil... Fast man är frilans fotograf:) Måste väl fixa det till våren också.

Lägg upp din bil fortast möjligt, skall bli kul att se!

GOD JUL killar!

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Greenberg: var det möjligen ut på E18 vid Kasernhöjden och i riktning Oslo? I så fall var det en mörkröd 735i Automat som vi hade då och ni hade 535:an med Alpina B10 motorn.
Hade det varit en 750i så hade vi kört om ganska snabbt faktiskt tror jag, nu blev det lite svårare.

Schnitzers gamla 750i finns inte kvar i K-d, den rullar någonstans söderut, däremot finns det en snarlik Royalblå i stan med 18" som körs av en äldre herre, verkar mycket fräsch.

//HD91

- M5 E34 Limousine register -
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Greenberg: Stämmer som HD91 skriver, det var 735:an som ni drog mot. 750:in går mycket bättre än 735:an. 750:in försvann från mig i början av september så jag har inte haft någon bil på ett bra tag, men vintern är inte så rolig med 750i eller M5 tycker jag. Det är rena sommarbilar som ska gå på torrt väglag.

Gemini__: Tack! Ja, bilder ska komma upp, men jag vill först att det ska bli bättre väder så jag kan köra ut den utan att den ska bli helt smutsig.

bayerischemotor: Ja, daytona-violett har jag alltid varit svag för så det fick det den här gången. På min andra plats kommer avusblå metallic. Känns så underbart skönt att ha en 3,8 nu, har ju varit den som jag verkligen velat ha under ett bra tag. Hade ju funderingar på 3,6:an också. Jag är också medveten om att 3,8:an är lite kännsligare i motorn, men man ska vara noga med att byta olja och sånt som gör att bilen bara mår bra.
Tråkigt det där med stenskott. Hade 750:ins huv helt stenskott-fri och sedan så kom det en Volvo framför som körde ut i marginalen och vipps så var huven skrot, fullt med stenskott var det i alla fall.
Moccan är också underbar. Min far har en M5 Touring med svart mocca klädsel, man sitter verkligen fast i svängarna och även annars också.
Ska försöka fixa bilder bara att vädret blir bra.

//Schnitzer

//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Greenberg: Även jag kan intyga att vi åkte 735ia, tycket vi var på bra...
Jepp det stämmer bra, tror iof nog inte heller att en 535:a har nån chans mot en 750 :) Vi trodde att ni inte ville gasa pga väglaget, vi tog det "ganska lugnt" själva. Men var det en 735:a så låter det hela mer realistiskt! Knepigt att jag fick den till blå hursomhelst :) Får graulera till M5:an också, vi andra BMW tokar i K-D är också sugna (avundsjuka) på något dylikt!

____
Reach the door with a breath and a scream.
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
ett litet råd sätt inte open air på en m5a du förlorar på de tro maj jag vet dels förlorar du effekt de blir för varmt under huven har provat olika på alla mina m5or de bästa e kn filter i original lådan
mvh m5 micke

M5 THE REAL POWER
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Håller med M5 Micke. En av mina kompisar provade också att sätta i öppet filter och den gick sämre.

//Schnitzer

Sätter man dit Open Air så måste ju man vara medveten om att det SKA avskärmas... annars förlorar du garanterat på det. Sen får man ju också in skitigare insugsluft i motorn.

Ett alternativ är ju BMC:s CDA box.... renar luften betydligt bättre. Är helt inkapslad i kolfiber samt hämtar kall luft genom ett rör. Det optimala alternativet.. =)

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Grattis till en trevlig bil.
Gillar också Daytonaviolett, står ju två på gården med denna färg :)
Fast den ena är vanliga daytonaviolett, och den andra är induvidual med svart pearl i, mkt läckrare.

Finns M5 med den tro?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.