AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.030

m5 växellåda

ska byta synkringarna på min m5 92 och undrar om man behöver specialverktyg till detta ? mvh jocke
Esa
Du lär behöva press och speciella avdragare för att få isär den. Om man inte har anvisningar hur du får ihop den rekomenderar jag inte att man tar isär den.
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
skaffa en annan låda istället
mvh m5 micke

M5 THE REAL POWER
Hur länge håller den? Har själv bytt synkringar i min låda, kändes bäst så.....
ivar : hur mycke kostade ? var det svårt? mvh jocke
Jag bor i Spånga/Sthlm och jag känner en kille som heter Tero som håller till i Sunbyberg. Han hjälpte mig för 6 lock (med div rabatter) + arbete , så jag fick pröjsa 7500. Tero e en duktig kille som även har hjälp Jocke Sahlin med hans M3:a om du känner till Jakan Racing.
Ru
97
Rump-nisse
636 csi m-power
525 tds touring
Kan bara säga att en m5 låda inte är speciellt mycket svårare än en "vanlig" låda.Dock kanske man inte ska börja med en sån om man aldrig gjort det förr...
Observera! att detta jobb går ej att utföra utan rätt pressvektyg, det är där som problemet sitter....
Jag lämnade in min M5 låda...kalaset kostade 7000kr.
3st synkringar,in/ut gående axelns lager,mellan axelns lager,alla packboxarna samt jobbet.

Då fick jag garanti oxå,eftersom att det var på firma.

Bengan

Ha de // Bengan

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
>Bengan.

Hur blev lådan efter renoveringen. Som ny? Vart var det du lämnade den, någe ställe du kan rekomendera?

Det är en kompis till mig (David) som behöver renovera sin. Han kör en "mörk" fin M5 3,6 med 18" BBS RK. (Du borde veta vem det är)

Han behöver byta synkringar på 3:ans växel då den skrapar illa vid snabba växlingar och ibland när man växlar lugnt.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.