|
|
|
|---|---|
|
Har krångel - och haft ett par månader - med att tempen går upp normalt i vanliga fall, MEN om man låter bilen stå på tom gång en längre stund (10-15 minuter) och sedan när man åker så drar tempen iväg mkt högt, mot röda fältet - kokar . OBS att detta även händer när det är riktigt kallt ute, och man åker fort. (BORDE inte vara ngt problem med kylningen tycker jag.) MEN, om jag stannar, och låter bilen stå å varva ca 2500 rpm, går tempen ner..?? Har bytt vattenpump i våras, termostat i Oktober, och fattar inte alls vad det kan vara. Verkar som om man fått "problemet" pga lång tomgångskörning, så är det svårt att få den o funka, men sen kan det gå veckor till nästa gång. Kan även märkas om man drar tungt släp i tex stadskörning Tänker då på viskokopplingen till kylfläkt - kan det va den som krånglar? Igår blev det koka av i bilen, fast de va -10 grader, o ja körde 100 kmh - och det hjälpte inte att stanna o "tom varva"??? Inte ispropp, möjligt lågt vattennivå eller kanske luft, men tror jag fått ur allt - TDS är ju mkt lättare att lufta iom exp kärlet vid torpedväggen. Har haft detta FÖR LÄNGE nu.. Bilen har säkert rullat 2000 mil sen ja märkte det första gången.. tacksam för hjälp - vill åka till göteborg på nyår.. God Jul förresten.. "spännande män, luktar diesel" | |
|
Om du har något läckage någonstans så blir det luft isystemet igen efter ett tag . Provtryck kylsystemet bör inte kosta så mycket. |
|
|
låter tyvärr som om du har en brusten topplockspackning alternativt en spricka i toppen. ( vanligt fel, tyvärr...) Blir kylarslangarna stenhårda då detta inträffar? I så fall så har du felet där. Vid -10 så ska det inte vara några som helst bekymmer med tempen. Ha det Göran dieselmeken Lindgren Länk MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| Är det inte dax att slänga på turbo på 330:in snart :) | |
|
Är det inte dax att slänga på turbo på 330:in snart :) Menar du min 330, så har den redan turbo! MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.