AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
819

Gnisslande kupéfläkt

To
42
Touringolle
325i Touring -89
K1200RS -02
Hej,
Min kupéfläkt gnisslar, särskilt på låga varv och då det är kallt. Vad göra?

Olle
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har precis samma problem... fast det kommer bara efter en 30 minuter eller nåt sånt..

---
Min E30: Länk
svintoleffe
Era lager i era fläktar är tyvär på väg att ta slut.

MVH Leffe
Yes. Samma här...dåliga lager. Mitt gnissel uppstår dock bara vid vissa varvtal, och endast när bilen är försatt i retardation.
svintoleffe
Jag glömde skriva att vill man få tyst på den så kan man ta en lite spray men den ska varaa lite tjokare än 5-56, då är dte bäst.
SÅ är dte bara att vrida igen alla spjäll inne i bilen och ha fläktren på sen är dte bara att spraya in en del, tills fläkten blir tyst.
Så har jag gjort, det funkar ett tag ialla fall.

MVH Leffe
Ro
131
RodM
320i -86
För mig har det hållt i över ett år ensålänge, med att bara smörja. o när jag gjorde det så satt fläkten fast rejält
To
42
Touringolle
325i Touring -89
K1200RS -02
hur kommer ni åt att smörja, var sprayar ni?

Olle
Aldric
I förrgår var jag ute och åkte i ca 1 1/2 timma, värmen på fullt, fläkten på fullt. Efter det håller den tyst :)

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Ro
131
RodM
320i -86
Touring olle> Det går att plocka bort en platta på torpedväggen. På så sätt kan man antingen smörja den på plats, men bättre är att ta lös den så man ser att det blir ordentligt smörjt. Sitter med ett slaggs spänne

..::Robban::..
Ro
131
RodM
320i -86
......alltså fläkten

..::Robban::..
svintoleffe
Jag brukar fuska ibland om fläkten bara låter lite, då spryar jag i luftintaget.
Iannat fall så plockar man bort fläkten och tar och smörjer upp den med fett.

God Jul

MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.