|
|
|
|---|---|
|
Har köpt nytt oljerör till smörjningen i toppen på bilen idag... Och det jag undrar är , går röret att byta genom att bara lossa de två fästbultarna , eller måsta man släppa 4 st bultar till topplocket ?? Billy B-10 | |
|
Kom igen nu grabbar , någon har väl bytt.....! Billy B-10 |
|
| viketrör e de du menar måste väl vara det längsgående som ser till att vipparmarna blir smorda och då måste du lossa som du skrev 4 topplocksbultar hoppas bra du får det tätt igen mot blocket mvh lappen | |
|
Ok... det gär alltså inte att lirka ut ändå eller ?? Men det kan väl inte hända något med toppen om jag lossar dessa 4 bultar eller ? Billy B-10 |
|
|
Det går att lirka ut röret då du har tagit bort på de två banjoskruvarna som håller oljeröret. Andreas |
|
| Jodå går med lite pill att få bort oljeröret utan att lossa toppbultarna, glöm inte att montera nya koppar tätningar bara, samt banjo bultarna ska dras lätt (10nm) | |
|
OK , Tack grabbar !! Nu känns det lite lättare..... Alla prylar är redan köpta , banjoskruvar kopparbrickor och oljeröret.... Billy B-10 |
|
|
hej är det på alpinan du ska byta? |
|
|
hej... nej nu ska jag byta på m535'an.. och innan sommaren på alpinan... Billy B-10 |
|
|
Ett hett tips att byta detta rör grabbar,,, Kostade mig ett antal lappar när detta koksade igen.. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
|
pcdoktor---> Jo jag har hört att det kan gå illa...!! Tänkte förebygga det , genom att byta röret.... Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.