|
|
|
|---|---|
|
Råka på en gubbe med en 740d på motorvägen som var lite fartgalen som jag :) Han var klistrad bakom mig vid omkörningsfilen,så jag gasa på och han med.Märkte då att han inte närma sig.Ända upp till 200km/h vad det samma avstånd mellan oss hela tiden.Vid tog avfarten mot sturup/Oxie.Ut från rondellen mot oxie låg han före med ett par billängder.Så vi börja gasa på,samma sak igen,Han drar ej ifrån ända upp till 200km/h.Jag blev väldigt förvånad efter detta lilla race.Trodde han skulle dra med billängder från mig.Är det så att Dieseln inte är så snabba eller??Någon som vet? Det verka som vi båda hade automat,jag har de iaf. 0km/h - Ventilsmatter 4sek | |
| Mina föräldrar hade en 740d och den drog jag med min 328 från 100 upp till 180, sedan slog vi av. Iofs körde dom inte på sportläget på automaten, men jag tror inte det hade hjälpt. | |
|
740D skall dra dig så det visslar om det. Säker på att det inte var 730D? |
|
|
Stod 740d där bak.Jag trodde också den skulle dra ifrån duktigt,men det gjorde den inte.Vi raceade 3-4ggr från ca 90km/h upp till 200-210km/h.Det var så jämnt som det kunde bli.Jag hade heller inte Sportläget i,tror inte det hade gjort nån större skillnad 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| Ligger man i baksuget har man stor hjälp. Körde ni någongång sida vid sida? | |
|
Vi körde sida vid sida,han var typ 1billängd framför.Avståndet ökade inte då heller 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
| Han kanske inte gasade fullt? :) | |
| Eller så hade han gjort som jag gjorde på min första BMW 318IS-88. Satte dubbla utblås och 325 beteckning=) | |
|
Menar ni då att en 525:a skall dra 728,730 eller 735 eftersom ni säger att han kan ha satt på 740d på bakluckan. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.