|
|
|
|---|---|
Aldric |
Hello Har möjligheten att införskaffa en 325ix -87 21700 mil med servicebok upp till 19700 mil. Dock ett par grejer som inte stämmer med den, hoppades ni kunde hjälpa till? Kamrem: Såvitt jag kan utläsa av dokumentation som medföljer är den inte bytt. Vad ca kostar det på BMW? Vad kostar det hos en icke auktoriserad verkstad med delar från Mekonomen? ABS: Det är väl ABS standard på denna modell vad jag förstått. Denna är ur funktion, dock tar bromsarna nåt fruktansvärt bra, men den låser ju upp alla 4 hjulen utan att bry sig som vilka som sitter bak. Det lyser inga varningslampor för detta i instrumentpanelen. Kommer det ge 2:a vid besiktning? Jag är medveten om trafikfaran i att ha en bil med detta fel. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Det ska ge en tvåa vid kontrollbesiktningen. Risken är dock överhängande att teknikern inte uppmärksammar att bilen har ABS och missar det. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Aldric |
Thank you :) Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Byt remmen själv =) Min ABS va också paj när ja köpte bilen, lampan var urplockad. Inga problem vid bes. Ofta är det säkringen i ABS-relät som går. Nytt relä kostar ca 300:- på BMW har jag för mig. Eller så kan du göra som jag, byta säkringstråden i relät. MEN du måste mäta den nya tråden så att den går av vid ca8.5-9A tror jag det va. Skrev en tråd om det förut, sök så hittar du den =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Är inte säker på om det va standard med abs på IX,lampan sitter bredvid beläggvarnaren o pbroms varnaren.Annars är det lätt att se under huven vä fram sitter ABS enheten. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
ABS var standard på alla 325. På iX var dessutom även styrservo standard. iX har dock ett speciellt ABS system med en kvicksilverbrytare som kopplar ur ABS vid kraftig lutning. Men mest troligt är det smältsäkringen i ABS relät som Nisse beskriver ovan (inte ovanligt fel). If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Jag har besiktat min med lysande ABS-lampa två gånger. Dom sade ingenting. Så det går! |
|
| är väl inte lag att ABS:n ska fungera även fast bilen har de som standard? | |
Aldric |
LazerEye: Jo, det är väl just det det är tror jag .. har bilen ABS ska det funka. Som det är nu låser den upp alla 4 hjulen på samma gång - riktigt spännande ... *S*. Fast kul på plogad bana på sjön är det ju förstås. Var sitter detta ABS relä någonstans? Remmen löser jag själv, den är ju bara 4000 mil efter bäst-före-datum så ... Hur som helst så är bilen min för 4000kr vid köp innan julafton så om ni ursäktar mig, jag har ett telefonsamtal att ringa :D. Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
|
Relät sitter under ratten, lite till vänster över nån elbox. Ta loss kåpan under ratten och titta upp mot lysknappen typ, fast lite längre fram. Där över elboxen sitter ett silvrigt relä. --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
LazerEye: Jo, så är det. Bilen är provad och uppfyller kraven med ABS-systemet i funktion. Kan du få ett intyg från tillverkaren att bilen uppfyller kraven även utan ABS kan du registrera den utan ABS. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Aldric...... Var hittar folk alla dessa bilar....... jag vill också ha en IX för 4000!!!!!!! | |
Aldric |
Hehe .. dan innan julafton är ett ganska bra tillfälle att lägga skambud på bilar :D Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås Länk |
| Köpte själv en 325ix före jul o betalde 25000:- för den. Den har även M3 skärmar fram o bak och ställbara M3 vingen. Motor och drivlina är som nya. Går klockrent. Den har bara gått 18000 mil. Ett problem bara, ABS:en funkar inte. Kanske är reläet som ni säger. Ska kolla det i morrn. | |
|
Glömde säga att kamaxeln (dr shrick trim kam) o rem va nyligen isatt o inget ventilknack som det brukar vara. Den som letar hittar ibland fynd |
|
Aldric |
Hoppas du bor i Malmö för där har dom ett (1!) relä i lager, jag ringde Alingsås, Borås och Göteborg men icke då ... fast det var ju inte omöjligt att få fram, bara underligt att dom inga hade på lager, inte ens i GBG. |
|
Duffyman: var det den silvriga som var på börsen för ett tag sedan? --- Min E30: Länk |
|
gangsta_toth |
Förresten, det är väl bara dom svensksålda 325:orna som har ABS standard väl? Min importerade har inte det i allafall. |
Aldric |
Någon som råkar ha nummer på detta relä tillgängligt? Helt plötsligt var BMW i GBG motsträviga .... :/ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.