|
|
|
|---|---|
|
tjao är ny här har precis införskaffat mig en 530IA -89,men ekonomi mäteren funkar inte alls,vet någon vart givaren sitter eller går det genom spridarna,misstänker så. har följt råden att byta kondensatornerna 5 st men utan resultat. någon som har nått tips o.b.s har kollat alla tänk bara lödningar. trevligt forum... | |
| bump | |
|
Är det inget liv i den alls?? Kollat säkringarna? |
|
|
nix inget liv alls.alla säkringar hel. märkte för övrigt att kondingarna jag bytte ,så skulle det tydligen gå med 16 v 220 uf istället för orginal 220 uf 10v,vilket resulterade i att när jag var och tankade för 5oo så tog det typ 10 minuter innan den nådde upp till 50 sträcket....... |
|
|
ok en annan fråga, ventilspel på 530 -89 är det 0,3 kall.. både insug & avgas,tickar nämligen lite från motorn när den blir varm... |
|
|
0.3 låter ok! det som är viktigt och som orsakade att min kam slets ner snabbt var ett oljerör som smörjer vipparmar,kam mm. Detta rör kostar några hundralappar och är väldigt enkelt att byta. I mitt fall hade det koksat igen och smörjningen ovanifrån var väldigt dålig. Sen tickar dom i regel lite grand. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu sidan för Bmwtokar! |
|
| ok tackar tackar! | |
|
Förbrukningsmätaren får signal från motorstyrningen. Märkspänningen 16V istf 10V på kondensatorerna spelar ingen roll för funktionen i detta fall, värre på andra hållet. Det brukar kunna bli en del lödfel på instrumentets kretskort, särskilt runt anslutningskontakter, jordpunkter, spänningsstabbar osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.