AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
898

Värdering 528iAT-00

Funderar på att sälja min pärla och skulle uppskatta några seriösa inlägg vad jag kan räkna med att få för den.

Det är en 528iA Touring, uttagen 10/99 och har gått 5400 mil.
Full servicebok, import 01 och en ägare i Tyskland och jag är 2a ägaren i sverige.

Det mesta i utrustningsväg finns, Länk , dock saknas xenon och regnsensor.

Jag hade tänkt begära 195' för den och jag har ingen större brådska att sälja. Låter det som ett rimligt utgångspris?

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Som en referens så kan jag säga att jag hämtade en 528i touring -00, silver med svart skinn för en månad sen ungefär.
Allt i elväg som jag känner till, telefon, multi-ratt, xenon ,M-chassit, 3200 mil, en ägare i tyskland, europlus garanti, absolut nyskick.
ingen navi,
ingen dragkrok.
225k gick den på rätt exakt.
Den jag hämtade var den 5:e dyraste 528an på mobile.de vid köptillfället.
Den bilen hade stått hos bmw i 8 månader när vi köpte den,

Personligen tror jag det blir väldigt svårt att få sålt din för 195k, trots att du har navi och ett lågt miltal.
Dom flesta tar nog hellre en 530 eller 540 för ungefär samma pengar med mer mil på mätaren.

Lycka till.

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
530it finns att köpa för ca 160-180', så en 528 bör kosta några kronor mindre tycker jag.
Sålde min 528it -99 i somras under 150'
//Marin
Mycket svårbedömd bil, de signaler jag får är att e39 generellt är mycket svårsåld och att priserna därför sjunker. I ditt fall gäller det att hitta någon som är beredd att betala för att din bil är extremt välutrustad och har enligt min mening en sjukt låg milställning(kan vara lite bekymmer att få folk att tro på den tom tror jag).

mitt råd är att pröva dig fram helt enkelt, dock är nog tyvärr för din del 195KSEK för mycket att hoppas på. Kanske testa på 180KSEK och pruta rejält alternativt 150KSEK och få budgivning, beroende på vad man föredrar.

Slutligen vill jag önska dig lycka till med din försäljning!

/Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

som jämförelse sålde jag en 523iT -00 för knappt 160' nyss, med 14400 mil och bra utrustningsnivå för att vara en 523:a. Jag har dessutom några i bekantskapskretsen som köpt 528iT -99 och -00 i tyskland för 150-160' nyligen, så det borde finnas någon som betalar mer än så för att kunna köpa en bil hemma. Men det kan ta tid att sälja, marknaden är helkonstig. Du säljer troligen bilen på mil och utrustning, men det gäller att hitta köparna som söker detta. Testa att massannonsera i feb-mars, nu är det ingen som köper bil på en månad.

mvh Johan
Jag sålde min 528 -00 med M-paket + Navi + 18 + Sportstolar i läder med 6200 mil i Augusti -2003 för 227 000:-. Så har du en referens.

Jag tycker att 195K är rimligt om du inte har bråttom att sälja den. Jag fick en massa signaler om att min var på för tok högt prissatt fast den var så välutrustad och hade låga mil. Jag satte ut min för 239 000:- först och sänkte sedan till 229 000:- med en väldigt liten prutmarginal istället.

Mvh
Hawar
Jag tror att BMW528M:s försäljning var en stor lyckoträff rent prismässig, dvs mycket bra betalt och svårt att använda som riktmärke. Men det är bara vad jag tror....

/Simon
När det gäller dessa bilar så styr skicket och dokumentationen väldigt mycket också. Det är fel att bara gå in på mobile och välja ut den billigaste och sätta den som referens. Jag tror inte att det är svårt att välja min bil som riktmärke. BMW med låga mil kostar mycket, i Sverige så värderar man lågmilade bilar väldigt högt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.