AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
643

Snö i kupen?

Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Hadde varit hos tjejen så bilen hadde stått ute i snöovädret mer än ett dygn.
Startade bilen och satte fläckten på max, skrapade rutorna -10 utan vantar = kallt, sen när ja satte mej i bilen så var det ett tunt täcke med snö i kupen.

Snön hadde kommit in i fläckten.

Har inte hänt tidigare i någpn annan bil ja haft.
Bilen är importerad och ej vinterkörd innan.

Vad ska man göra åt det?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Verkar som att kupefiltret saknas helt? Kontrollera det och om det saknas, så åk till BMW och köp ett nytt.

///Jesper
Aldric
Inte alla som har en egen snökanon ;)

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Vart sitter filtert? så ja kan kolla efter själv för det är 5 mil till BMW.
Hejsan!
Du kom iallafall in i bilen... Jag kör också coupe och rutorna har börjat bråka med mig nu. Dom åker inte ner den där centimetern så jag har allvarliga problem varje morgon...
Har du något knep eller blir detta något långvarigt som jag måste gå i terapi för senare...?
west side...! smörj in listerna runt rutorna med vaselin det ska nog göra susen !!!
A-ha, tack för tipset!
Oki, vaselin, användbar smörja de där... Ska man klegga in den nedre listen utvändigt oxå då? Vill ju inte ha vaselin över hela rutan... =)
Lars Jakobsson
Filtret sitter längst upp till vänster i motor rummet. I den stora svarta plast boxen..mkt enkelt att kontrollera...
D-diddy
Jag har med samma problem med snö som yr in i kupén, har tagit ett kort på det. Länk förstår inte vad det kommer sig.
Korten tagna idag 23/12 -11grader
David

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Kan det inte vara så att snön kommer in då du öppnar dörren?
Stänger sedan och skrapar rutorna.
D-diddy
till er likt mig har rutor som ska åka ner i en cm vid öppning av dörren så kan jag rekomendera att vaxa rutorna med bilvax mycket nere vid listen, vaxet stöter bort vattnet och gör att den lilla is som blir fäster sämre på rutan, sen har man ett gammalt kreditkort och drar mellan listen och rutan om (gud förbjude mot förmodan) rutan skulle frysa fast igen.
David
Ar
57
Arsson
323 Cupe -96 E36
Tvättade bilen i dag (-9)
Var tvungen att ställa bilen ute. Men den klara sig bra.
låset frös lite lite bara. Dörren gick inte att stänga riktigt så man fick låsa men det tina fort.
Och rutan åkte inte ner den där cm men det gick gör bra att öppna ändå, eller om den var i det nedersta läget, vet inte.

En sak som ja stör mej på är att det går ju inte att få varmluft riktat mot ratten eller kroppen.

Varför är det så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.