|
|
|
|---|---|
|
Tjo Var på verkstaden och kollade mina främre dämpare. Jopp, höger läckte olja :( Fick även lära mig att det hette fjäderben fram ;) Fick en prisuppgift på 4455:- för delar och arbete... Vad tycks om det? Han sa att de får in delar på måndag och att det är ok att köra med bilen tills dess, om man bara kör lungt. DAMiEN =============== Inquam Damno Tu | |
|
Var ju knappast fjäderbenet som läckte olja, så fortsätt du att kalla stötdämparn för vad den heter.. Stötdämpare :) Däremot så sitter stötdämparen i fjäderbenet. Är det bara stötdämparen som skall bytas så tycker jag nog att det var lite dyrt. Dämparen kostar runt 18-1900kr, och själva jobbet med att byta dämparen är inte så fruktansvärt svårt. Ring runt lite och kolla priser på lite andra ställen. ///Jesper |
|
|
Fick en lapp där det stod 1600:-/dämpare (byter nog hela fjäderbenet tror jag) plus 1200:- för jobbet... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
priset på stötdämparen är rellativt normalt, en sach dämpare ligger på 1200:- bilstien på ~1800:- till en e36. fjäderbenet kostar 1500-2000 (mellan tumme pekfinger pris) som sedan tillkommer (garanterat ej fel på ditt fjäderben) arbetskostnad...600:-/h är normalpris på en bilverkstad. Men jag vill nog på peka att man byter inte en stötdämpare...uatn man byter parvis, dvs båda fram eller båda bak. |
|
|
Får väl förutsätta att det byts på båda sidorna fram! Att byta bara på ena sidan är meningslöst..... Själva fjäderbenet (med dämpare i) ligger runt 1500-1600kr för "originaldelar" från Boge eller Sachs hos BMW. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jodå.. Så långt har jag räknat ut ;)... Båda fram är det priset gäller... Får bara hoppas att de där bak håller sedan ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
| kanske bäst jag rättar mig själv (innan någon annan gör det) delarna är inte separata på e36. stötdämparen och benet är samma. | |
|
Delar plus arbete hos BMW: 5500:- Delar utan arbete hos BMW: 4020:- Verkar som att 4455:- för arbete plus delar är ganska ok... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Om det gäller båda sidorna fram så är det et helt OK pris :) ///Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.