AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.612

E36 coupe och kyla/imma... *suck*

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Nu börjar kylan komma o var gång man sätter sig i bilen så är alla rutorna immiga. Jobbigt att behöva sitta o vänta på att imman ska försvinna var gång. Är detta ett problem som e vanligt på coupen eller? Även att dörren fryser fast.. man e rädd att dörren ska öppnas o rutan ska sitta kvar på bilen..hehe.. Någon som har några ideér mot de hära? mvh Daniel

en bra lösning som jag själv använder på min nyinköpta 320 coupe e36 är avställning :)

annars så kanske kupevärmare kan va något? då blir ju kupen varm och rutorna borde ju inte kunna frysa fast samt att du slipper imman! :)

det du kan börja med är ju att smörja listerna med listsilikon...borde underlätta lite

BMW, Bayerische Motoren Werke
Tjenare Sparris... =)
Har samma problem med imma och dom jä.a rutorna som man är rädd att ha sönder varje gång man ska in i bilen... Har försökt med ett listklet men det hjälper inte mycket... Coupevärmare borde ju faktiskt funka... Önskar mig sånt uttag där ja bor av tomten... =)
Jag har inte det problemet alls på min coupe, asså imman.
Prova med sätta igång parkeringsventiliation om du har den stora datorn.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Har inte problem med det på min bil använder ventilationen som vanligt.Har du kollat så det inte regnar in i bilen för gör det så brukar det bli mycket imma i bilen...mvh dutta

borgmastaren
Jag har också mycket imma i bilen... Och ingen fläkt för tillfället ;)
Men jag vet att min bil läcker in lite vatten vid framrutan ovanför ratten... Brukar bli fuktigt vid pedalerna både på sommarn och vintern...
Kan vara ditt problem kanske...

/Mats
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-01
Är det bara imma som är broblemet så går det bra att sätta på AC:n luften från den är nämligen torkad så imman försvinner nästan direkt när kompressorn fått jobba lite.
Använder den ofta vid fuktigt väder när man kliver in och ur bilen flera gånger och är våt själv.

Har haft 325 & 328 cupeér och också undrat hur länge rutan skall hålla när man öppnar en frusen dörr men med lite silicon stift för gummilister blev det i varje fall bätter.

Lycka till!
/F

Kowalski
spajjs: Kör på Hermanders linje...använd AC:n så försvinner imman.
Har du provat att byta kupefiltret (mikrofiltret)? Skall väl göras vartannat år om jag inte har helt fel för mig?

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 4918
BMWCS SYD
borgmastaren
Kowalski:

Vart sitter det filtret? Fins det bara på bilar med AC? (Har ej AC.)

/Mats
Kowalski
borgmastaren: finns vad jag vet endast pa bilar med AC. Sitter bakom handskfacket. Se gor-det/sjalv guiden

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 4918
BMWCS SYD
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
AC:n är något du bör använda året om! För att kompressorn inte skall bli dålig... Eller rättare sagt bli dålig när du kör igång den efter lång tid.

Mvh Johan
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

AC:n bör smörjas året runt som sagt. Men nu hade han ju inte AC..
Som någon nämde är ju kupevärmare bra. Enbart när jag kör "ouppvärmd" bil som jag får lite problem med imma, då brukar jag dock växla mellan "auto / "fullfläkt-fönster" eller vad det nu heter. Visserligen har jag klimat i min.
Nämnas bör väl att min E46 inte heller var särskilt effektiv mot imma. Verkar som ett 3-serieproblem... ? :)
ex
44
exoop
316i -89
borgmästaren: har du kollat så inte värmepaketet har sprukigt och läcker i i coupén? får du glykol i bilen så är imma ett tydligt tecken vad jag vet. känn efter under alla mattor efter fukt och dylikt. jag har varken imma eller fastfrusna liter på min coupé, så det måste ha nån förbindelse med fukt i bilen att göra iallafall. tack för mig och hoppas det är till nån hjälp MvH Niklas
Hmm, undra om han har löst problemet på 5år??;) Veckans trådlyft...
ex
44
exoop
316i -89
hahahah vilken nöt man är xD att jag inte såg de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.