|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tyvärr är jag inte lika bra Asken på att uttrycka mig i ord men han beskriver hela min poäng. Tack Asken, du är som vanligt en förebild! O sen såg ja att du förträngt hitlerkälke tankarna. :) Smart drag! BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Vi börjar med coupén. 25900 - ca 5% =24600 * 9,15 = 225000 + ca 3700 (skrotavg och bes) + resa (inkl. skyltar) ca4500 = 233200kr. Du länkar till askens annons och säger att jag anser att den är 70000kr för dyr, lägg inte ord i min mun. Jag skrev att en 330ci var värd 225-240kkr plus ca 10kkr för svenskåld. Det skulle i så fall betyda att jag tycker att den är 30kkr "för dyr", en viss skillnad. Också touringen. anledningen till jag länkade till den var att du efterlyste en med nav, det finns flera andra (fast utan nav). Att såga handlaren rakt av utan att veta något om honom är lite drastiskt. Om du kollar i han utbud så har han bla 7- serie ´02, X5 ´02 osv. Skulle tippa på att hans lagervärde ligger högre än många svenska BMW-handlares. Sen var får du att den ska kosta 185kkr i Sverige ifrån? Säg att du prutar dåligt, det blir 18500 Euro= 167kkr + 8200 (resa + reg) = 175000kr. Jag förstår att du vill att priserna ska vara så höga som möjligt i.o.m. att du har en själv, men det känns som att du försöker tolka allt jag säger så negativt som möjligt. Du kan t.ex. inte jämföra priserna på touring och coupé med varandra. Jag har inte en enda gång jämfört med de billigaste bilarna i Tyskland trots det så säger du att jag har gjort just det o.s.v. |
|
| Asken: coupen jag länkade till tidigare. Berätta gärna vad det är som gör den till ett vrak? | |
|
T.P Jag förstår inte vad den länken eller andra länkar heller för den delen som har med s-w:s touringfråga att göra? O/T och jag har inte kommenterat din coupe. Du har din åsikt och står för den. Wendtan: Du har din åsikt och står för den. Jag föreslår att ni mailar varandra..... Asken |
|
Bmw ludde |
Jag tycker ni använder fel ordval då ni säger att en 330 -01 skulle vara ett vrak, asså en 2år gammal bmw är inget vrak, kanske dåligt putsad men de går att reconda upp, sen tror jag ng att alla utnyttjar den fria service som bmw lämnar. Det är tragisk men priserna sjunker sanslöst mycket, speciellt när efterfrågan på e46 inte är så stor. |
|
Intressant diskussion det här:) Det jag ändå tror är det viktigaste när man köper en bil är att den är i gott skick och att servicar och mil stämmer. Just denna bil kommer nog att komma ut till försäljning ganska snart. Jag är övertygad om att priset kommer att glädje dom potentiella köparna för det är en riktigt fin bil med intyg från RWTUV att milen stämmer. Dessutom tror jag att man får med sig en komplett uppsättning Xenon strålkastare. Jag kommer att få en ny bil i januari som utrustningsmässigt stämmer överens med det jag ville ha. Det är skönt med seriösa importörer som står för när dom har gjort fel. Tack alla för era inlägg! Nu har jag fått en bra bild ett lämpligt pris på denna bil. Mvh, S-W |
|
|
T.P: Du skrev följande på förra sidan : Jag skulle tippa på att om man ska köpa en liknande i Tyskland med ungefär samma mil så skulle man hamna på ca 225-240000 (reggad och klar). Och Bilen jag länkar till begärs det 289 kkr för. 289-225 = 64 kkr. dvs ca 70 kkr. En handlare som inte ens har tid att tvätta/rekonda sina bilar ser jag absolut som oseriös. Att hanser har bilar för flera miljoner i lager gör inte honom mer seriös i mina ögon. Att du jämför den allra billigaste som går att uppbringa med navi får mig att dra slutsatsen att du gör just det. Vi delar inte synsätt som Asken konstaterar ovan. Och även om de nu skulle vara så att jag vill att 330 skulle vara värd så mycket mer än vad marknaden säger (vilket de självklart inte är) Kommer de påverka marknadens prissättning? En fräsch 330ci 01 med under 3000 mil på mätaren kostar 230-240 kkr. De har vi båda konstaterat ovan. Jag har aldrig påstått något annat. God Jul på dig och på alla andra som läser detta. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| varför en bil är otvättad är väl inget att spekulera om, den kanske tvättades dagen efter....eller nåt :-) | |
|
Sorry wendtan jag läste askens annons för fort, tyckte det stod 268´. Känns som om vi har sagt allt väsentligt, så det är lika bra att lägga ner. God Jul |
|
|
Sådär nu är bilen upplagd på BMW börsen, tack alla för värderingshjälpen. Får se om den blir såld eller om jag bara lämnar tillbaka den till handlaren. /s-w |
|
|
"Spännande de här. Ditt resonemang är alltså att prissättningen på billigaste möjliga bilen med rätt mil sätter prisbilden?" Detta är en inte helt ovanlig ståndpunkt här på forumet... Tillika anser jag den vara lika felaktig som det påstående att jorden är platt. Ur en enskilld individs ögon kan det vara rätt men aldrig objektivt sett. A |
|
| Men nu var det inte den billigaste bilen jag hade tagit som exempel så då kan vi kanske slippa den diskussionen för hundrade gången. | |
|
Här har du den för tillfället billigaste (finn i.o.f.s. fler för ca samma pris): Länk Pruta ner den till 17000 euro så har du den reggad och klar för under 170´kr, en viss skillnad mot när jag skrev "en bit under 200´" i mitt första inlägg i denna tråden. Kan vi nu vara överens om att jag inte tog den billigaste bilen som exempel? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.