AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
834

Placering av slutsteg - E34 touring. (540Niklas se hit!)

ds
58
dsr
E34 Touring
Tjena!
Är det någon (mer än 540Niklas) som har placerat ett slutsteg i utrymmet där domkraften brukar ligga? Hur fungerar det mht värmeutveckling/ventilation etc? Jag är nu färdig med allt annat (specialbyggd låda med basar, framsystem etc) och har gjort allt klart för att placera steget under lådan i ovan nämnda utrymme, men fick en varning ang värmeutveckling. Så, några erfarenheter/tips? Kan jag installera fläktar - behöver jag det?
Steget är ett Alpine V12 (5 kanaler).

/daniel
Fläkt är väll bra! Se till att du får en naturlig kanal för kylluften bara. Det är så pass trångt att montera vettigt att det är den gjutna utvägen tycker jag.

Men prova först utan. Mycket hänger på hur väldimensionerade kylflänsarna är till att börja med.

Mitt steg sitter i en bänk under högtalaren. I den monterade jag en liten fläkt som styrs av steget. Den har inte startat någon gång, vad jag vet.

Mulle
ds
58
dsr
E34 Touring
Tack för svaret!
Jag får testa att bara hålla ett öga på tempen till att börja med.
PIST OFF
Har min i luckan på vänster sida.Funkar utmärkt

20tum SPLITT
ds
58
dsr
E34 Touring
PIST OFF: Jag får inte in mitt steg där... Har du ett likadant (som du fått in)? Än så länge fungerar den andra lösningen fint.
an
1
anders_bmw
520ia touring -92
jag har limmat fast orignal luckan i en glasfibergjuten låda där domkraften ska ligga, sitter en tio tummare i lådan, portad på 23liter.
har även satt in åtta tummare i fram vid fötterna, lite krångligt men det gick.
driver basarna med två slutsteg som jag placerat i facket till vänster i bak.

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
anders_bmw

hade också 8tummare framme vid fötterna, funkade grymt bra, fast jag gjorde egna paneler i spånplatta..

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Hej.
Jag har satt mitt bakom luckan på vänster sida.
Ett mindre h-vete att hitta en possition som man kunde borra hål för skruvarna utan att sätta dom i orginalsteget som sitter bakom plåten.
Jag fick även ta bort delar av ljudissoleringen på baksidan av luckan.

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
KL
194
KL
525 TDSA Touring -93
anders!
Du råkar inte ha nån bild på ditt bygge? jag har funderat på att bygga liknande i min bil, är lite trött på att ha halva bagaget fullt redan från början..

mvh /stoffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.