|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nyblivwen ägare till en 520i -88 som jag fick tag på till ett bra pris. Han jag köpte den av har bara ägt den i ett par veckor och har ingen koll på när service och liknande är gjorda. Bilen har gått 26 000 mil, men den känns väldigt tight och fin i maskineriet. Termostaten skall bytas relativt omgående då tempmätaren stannar på 11 isf 12 (jämför med en analog klocka). Skall försöka få tag på tidigare ägare och höra när kamremmen byttes senast, annars lämnar jag in den för byte av kamrem, rullar samt vattenpump. Vad kan det kosta att göra detta hos en aukt. BMW-verkstad, samt är det något mer jag bör göra på en gång (tänkte be dem slänga ett öga på kamaxeln oxå när den ändå "ligger öppen")? | |
|
Byta olja och filter till motorn..då vet du ju själv att det är gjort och kan utgå från din egen körning när du ska göra det nästa gång. Kolla även hur luftfiltret ser ut. //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Icke aukoriserad verkstad och det kostar hälften. Kolla länken om verkstadspriser i Örebro. Länk Udo Dirkelsniff |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.