|
|
|
|---|---|
|
är det någon som har kolla på hur det är att byta kamrem själv?behöver få det gjort men får inte nån tid nu... 325mannen | |
|
Om du inte får tag på någon som VERKLIGEN vet vad de gör så rekommenderar jag nog att du lämnar in bilen. Kamremmen borde inte ens få heta rem då detta får allt att k'ännas så enkelt och mindre viktigt. Som en gen.rem eller ac. rem. Nej, livlina borde det heta ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Svårt är det inte, men det tar lite tid och kan vara lite trångt. (beror iof på vem man frågar, och hur många gånger denne har bytt rem) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
copyright |
Går ganska fort att byta rem om man är lite händig... det underlättar dock om du skruvar loss Huv och kylare fläkt etc. sen är du noga med att kolla att motorn är nollad. Känns kanske lite jobbigt att plocka loss kylare och så men underlättar en hel del!! Tog väl ca: 1,5 - 2 h att byta den!! Köp en handbok över bilen så står det hur du ska gå till väga!! Lycka till! |
|
Busenkelt om man gjort det innan....i runda slängar gör man(jag) det på ca 3timmar förutsatt att inga bultar jävlas... Brukar kosta ca 1500 på verkstad inkl rem o rulle,bara rem+rulle kostar kring 5-600... Copyright:Ta bort huven????Why??Kylaren räcker ju... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
copyright |
Dawwe hade en 325ix innan och av den enkla anledningen att det var så jävla trångt så jag lossade huven för att slippa stå på sidan av bilen o jävlas... det är ju bara typ 6 bultar att lossa så det gick på ca: 10 min att göra det ;) |
Ivarsch |
Typ fyra bultar på en 320, och de är värt att ödsla den tiden om man ska hålla på.. då kan man ju ta en stol o sitta framför bilen.. mycket smidigare.. Kylet är ju de med bara några skruv och sen bara lyfta bort och det underlättar ju med.. Men köp en handbok, haynes eller vad de nu heter.. det är ju rätt illa viktigt att man får tid remmen precis rätt.. annars blir de dumt.. Dra runt motorn några varv för hand sen när du bytt så du ser att de verkligen stämmer och att remmen inte har kuggat över nånstans.. |
|
har inte bytt själv remmen på min e30, men har pillat med vattenpumpen ett par gånger och har demonterat insug, grenrör och allt annat utom just remmen som en mekarkompis fick ta hand om....det underlättar enormt att skruva av huven! man vill ju inte stå vid sidan och plocka ner allt som ska av...visserligen inte jättemycket men det tar inte många minuter att plocka av och på huven... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.