AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.230

automat låda, vad heter den? och vart kan man reparear dom?

Hallå, har fortfrarande strul efter flera verkstadsbesök med bilens automat, börjar lessna på det lite nu, så nu har ja börjat söka lite långsamt efter en ny, eftersom det inte är någon panik. Är det någon som vet vad min låda heter, är en 530D -00 utagen i slutet på 1999. Heller någon som vet någon firma som kan reparerar den? och ifall någon vet vad det skulle kosta? förbannat tråkigt, iritierar mej på en sån skit sak för annars är ja kanon nöjd med bilen...

Mvh
Rasmus
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förmodar då att alla garantier är förbrukade, maskinskadeförsäkring mm.
På M57 så borde det sitta GM lådor och dessa kan heta
A5S360R el.390R GM4/5.
Vad var felet ??. har varit i kontakt med en kille i spanien som också har bekymmer med 530d som bara rullat 6000 mil, saknar bla. motorbroms i vissa lägen vad jag förstog.

///MVH Hasso
Länk
problemet på min ligger i att den inte växlar alls bra mellan 1 och tvåan och kör ja på fullgas så växlar den inte alls upp till tvåan, ligger på varvstoppet. det slänger i tvåan mer heller mindre, men ibland växlar den bra och i bland väldigt dåligt, ganska ofta så tänds växelådslampan, och bilen går in i något nödläge. min har dock gått 29000 nu... vad kostar en låda, heller finns det så det går att renovera? eftersom dom på bmw aldrig har haft nån automat som krånglar, jarfall inte i skövde.

Mvh
Rasmus
BO
14
BON
520IA Touring -98
2000 -67
Prova ringa till Grästorp dom brukar vara mer samarbets villiga.. har själv ringt och kollar fel med skövde i bland och dom säger att det är omöjligt sen ringer man till Grästorp och dom hjälper till.... konstig skillnad i service
har du telefon nummret till grästorp?
Vet inte ifall dom kan göra mer än dom har gjort i skövde, men man kan ju hoppas jarfall.
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Hör efter med en firma som bara sysslar med automatlådor..tror att BMW bara säger att du ska ha en utbyteslåda..samt att delarna till lådan ev. är spärrade..har tidigare hört siffror på över 30 lapp för en byteslåda..en automatlådsfirma kan med största sannolikhet hjälpa dig bättre..samt att dom kommer även åt delar ..vet att det var en kille från GBG som hade problem tidigare i år han fick inte köpa delar till lådan på BMW det var spärrat...dom sålde bara bytes..här är några länkar till firmor

Länk Länk Länk
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här är en i dina trakter

Transfix Automatlåderenoveringar
Hasslumsv. 26 , 54138 SKÖVDE 0500-41 00 31

Tack tack! ska ringa dirket efter julstöket nu.... hoppas att dom kan hjälpa mej nu... stämmer nog det där med bmw, litar inte helt på dom...

GOD JUL på er all..

Mvh
Rasmus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.