AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.736

20" på e36 nån?

Sida 2 av 2
ErikNilsson
Jimmyboy: Jag antar att du inte har något fotografi på bilen när du hade 11" breda fälgar på? Efter en närmre kik på din bil i galleriet så ser skärmarna inte ut att vara utknackade (som de ibland gör i Tyskland) utan bara valsade med maskin. Så du tror alltså att det går att få på 10" breda om man valsar så mycket det går och förutsatt att man har rätt däckbredd och ET-värde på fälgen???
jo
17
jockepower69
BMW M3 INDIVIDUAL
(med grönt neon)
Jag håller på att sätta dit 20" chrome på min e36 och den måste va låg kommer att ses första gången på elmia...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Erik: Har inga bilder själv på bilen från denna (hemska) tid *ursäkta*. Men jag kan höra med den förra ägaren. Mina skärmkanter är precis som du tror valsade med maskin och inte utknackade.

Om du får på 10" el. inte med valsade kanter vågar jag inte svara på med 100%, men enl. uppg. som jag fick från förra ägaren så ska det gå tom. med 11". Har dock ingen aning vad du ska ha för ET. Med det känns som om du inte kan behålla "org." ET. Bredden har jag för mig va 255.

Ska väl oxå säga att så fort han rullade in Sverige (Malmö) med bilen blev han stannad och blev tillsagd om fälgarna, de stack ut för mycket. Fick byta ut dessa mot de fälgar som sitter på idag.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
401
seastream
118d -08
: jockepower69- du har ingen byggbild du kan maila över så man får se? Snikade ialla fall nu o beställde 19" till cabben:)

Seastreams Garage -no compromises
jo
17
jockepower69
BMW M3 INDIVIDUAL
(med grönt neon)
Har inte fått fälgar än men väntar med spänning...
touring 330i:Vad har du för storlek o ET på dina dina fälgar.
Snygg bil !!
ERRA: Menar du BBSarna, så är det 8,5-19" Med ET 35 fram ET 40 bak.
På AEZarna är det 8,5-19" med ET 40 runt om!
Kul att du gillar den:)

MVH Danne

Min Bil Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.