AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
490

Paj stötdämpare... Lite frågor...

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Lol!

Skall till Karlskrona på onsdag och IDAG pajar dämparen, höger fram. Är inte helt säker på om det är så att sjädern är helt slut eller om det faktiskt är själva stötsämparen. Har oljedämpare tror jag och är rädd att jag ser att den läcker på ovansidan...
Jag bytte fjädrar bak förra veckan och bakvagnen känns helt ok nu, men både höger och vänster fram trycker man ganska enkelt ner med handen utan för mycket besvär...
Hoppas på fjädrarna då detta är det billigaste. Men om det nu ändå skulle vara dämparen, vad skall jag tänka på då? Kan man "blanda" och ha olika dämpare? Föörmodar i så fall att man iaf måste ha samma på bak respektive frampar. Vad tror ni att detta går på? Skall fixas på en mekkonomenverkstad, de var de enda som kunde ta in den så här akut i Göteborg verkar det som...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
copyright
Ska du byta dämpare rekomenderar jag att byta båda fram med en gång!! Och även byta fjädrarna... väl spenderade pengar i alla fall!!
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Men det är ok att ha olika dämpare fram och bak?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Aldric
Japp, det är ok.

Team BMW M3 CSN Brahegatan, Borås

Länk
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Något man skall tänka på i så fall? Typ att de har samma längd eller att om inte de har det att de där fram skall vara kortare etc?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.