|
|
|
|---|---|
|
Har haft lite problem med min 320 -88. Det har stannat vid ett par tillfällen men har alltid startat direkt igen. Fick två stopp igår när jag va ute och sladdade och i morse när jag skulle åka till jobbet va den tvärdöd. Har prövat att tagit bort relät och byglat och då går pumpen. Är det relät som är paj eller kan de va pumpen som börjar ge upp men hoppar igång när den får konstant ström. Har sökt inlägg men har svårt att sortera ut svaren. /Andreas | |
| Du kan kolla relät genom att ha bilen igång och knacka på relät samtidigt, stannar bilen eller får annat fuffens för sig så är det nog relät. | |
| Pumparna brukar ju lägga av för eller senare... | |
|
Jag hade exakt samma symptom på min bil. Då var det av någon outgrundlig anledning halvljusreläet som behövde bytas!!! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Carl L Bilen startar inte ens så det kan ju bli lite svårt :) /Andreas |
|
|
Ta av plastkåpan till själva reläet (går ganska lätt om du plockar ur det, och använder en kniv eller skruvmejsel). Var dock försiktig så att du inte skadar själva reläet! Det kostar 700:-! Sätt tillbaks reläet utan plasten på, och skapa med hjälp av en skruvmejsel kontakt (tryck till "flärpen" så att den ligger an mot kontaktytan). Sedan ber du någon försöka starta. Om bilen nu startar kan du lätt konstatera att reläet är trasigt. Lite flummig förklaring, men hoppas du förstår! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Ska pröva det, tack. 700:- för ett relä, billigt. Aja billigare en en ny pump i alla fall. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.