|
|
|
|---|---|
|
jag satt i bilkö för några veckor sedan och när jag skulle köra iväg (efter att ha stått still i ca 2 min) känndes det som hela kadanen börja "skaka" vid dragläge.. jag blev ju lite orolig och tog det lugnt hela vägen hem.. dagen efter var allt bra igen, men nu igår kom det tillbaka.. känns som kadanen/bakaxeln skakar vid dragläge?? alla tips välkommna.. tack | |
|
Tjenare Milhouse! Har precis samma problem! Livrädd varje gång det händer! För mig låter det riktigt illa ibland när man backar också, hela bilen typ "hoppar" bakåt under ett väldans oljud... =( Gråter mig till sömns varje natt nu, måste veta vad det är! |
|
|
je det jobbiga är ju att det inte är ett "stående" fel, utan det kommer och går.. blir ju destå svårare att komma på vad det e som spökar.. känns iallafall trygt att veta att någon delar min oro :) / mille |
|
|
Det kan inte vara att det bildats en beläggning på kopplingen? Det verkar ganska vanligt på de nya icke asbets kopplingarna, med vibrationer i dragläge som följd. Ifall så är fallet så går det att slira bort, i med fyran i 50, fullgas o kicka till kopplingen en snabbis. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| låter som det skulle kunna vara något sådant.. för jag har fått tipset innan om att det kan ha varit en droppe olja eller liknande som komiit på kopplingen så den börjat ta ojämnt... men jag tycker ändå det låter lite skumt i och med att det hänt 2 ggr medans jag varit ute och kört med bilen... | |
|
Oki... Helt klart värt ett försök... Vill ju inte att hela bilen ska skaka sönder... Tack för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.