AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
977

SMG II problem samt pendlande tempmätare

Ro
10
Robert53
M3 CAB SMG -01
Hej !
HAr problem med SMG,n när bilen stått stilla några dagar, fungerar utmärkt övrigt vid stopp/start. Det som händer är att
den är svår få ur 1:an och över tlll 0:an samt när den väl hamnar i 0:an och jag försöker starta är den stendöd, kräver stort tålamod och många försöka med bla att både låsa och låsa upp
(så inte immobilisern låser). Någon som vet vad det kan vara, samt är det ett kännnt problem hos BMW ?

Tempmätaren pendlar några millimetewr vid körning, från mitten
och nedåt (mot kallare) ENligt BMW är detta normalt, är det riktigt ?

MVh
Robert

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tror det med tempmätaren hänger ihop med BMW:s taskiga termostater har bytt på alla BMW jag ägt för att dom plötsligt inte vill gå upp i värme eller plötsligt faller från mitten o ner några millimeter... Byter dom nog på garantin om du hugger rätt verkstad... Lådan kan jag inget om men lycka till... =)

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Robert,

Det är nog inget fel på temp mätaren om den inte pendlar hela tiden, nu på vintern går den oftast ner mot första vita punkten vid landsvägskörning.

Angående SMG så kan det vara två saker. Dåligt tryck i hydraliken eller en sensor.

Hör du något surrande ljud ifrån hydralpumpen när du öppnar dörren eller låser upp bilen? Har du kollat om det finns tillräckligt med olja i SMG behållaren?

Sedan finns det en växel läges sensor som kan krångla som sitter på den hydraliska växelföraren men då borde du inte ha problemet med att få i neutral läget först.

/RS2
Ro
10
Robert53
M3 CAB SMG -01
Hej !
Tack för ditt svar.
Tempmätaren pendlar några millimeter hele tiden även när jag kör i jämn fart.
SMG,n, det hörs ett surrande ljud när jag låser upp bilen i ca
10 sek. HAr inte kollat oljan i behållaren, vet du var den sitter ?

MVh
Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.