|
|
|
|---|---|
|
Länk Kanske inte helt smart men det borde ju alltid stoppa en del nu. | |
-BeeMWe- |
Helt rätt, skulle gjort samma sak, yrkat på nödvärn om de försökt köra över min farsa. |
cane |
Gripna för MORD... sorgligt. Med facit i hand, hamnar man i denna situation ska man tydligen ge fan i att ringa polisen och istället begrava tjuven i trädgården. |
-Daniel- |
jo verkar nästan så.. precis samma sak som me killen som fick böta några tusen för att han tog nyckeln av en påverkad polare som var påväg att köra iväg me bilen.....helt sjukt det är nog därför folk hädlre går iväg än att hjälper nån annan....man vet aldrig vilket brott man kan bli dömd för |
|
Helt rätt att de är gripna tycker jag. Enda gången du får skjuta är ju om det är fara för ditt eget eller någon annans liv. Att skjuta för att hindra någon som är på väg bort ifrån dig är ju fruktansvärt korkat och man får skylla sig själv om man åker dit. En person som flyr bort kan ju knappast anses vara hotande. Samma sak gäller de fall där poliser skjutit folk i ryggen, går ju aldrig att motivera de skotten, såvida inte skurken hotat en annan person och den "räddande" polisen kommit bakifrån. Det är inte så att jag på något sätt försvarar de kriminella men att bli dödad för en bilstöld är kanske ett lite för hårt straff ! /Martin Min bil: Länk |
|
| Jag tycker inte att det är ett för hårt straff, de fick vad de förtjänade, man ska fan skilja på mitt o ditt. | |
|
BMW528M: Visst, det kan man ju tycka, håller kanske med dig till viss del. Fast det jag ville säga var att jag tycker det är principiellt fel att skjuta på någon som flyr ! /Martin Min bil: Länk |
|
|
Och det är jävligt dumt att fly från någon som hotar dig med ett hagelgevär! Jag håller iofs till viss del med om att det är lite grymt att bli dödad för en bilstöld, men trots allt var det knappast det som var avsikten... Vidare är det på tiden att kriminaliteten får lära sig att det kan gå åt helvete även för dom... Det är inte alla som låter sig bli bestulna utan att lyfta ett finger! // Björn Eriksson |
|
-BeeMWe- |
RacerMartin: Som jag uppfattade det så försökte de köra över hans far, sonen tar då över hans nödvärnsrätt. Med andra ord behöver det inte vara olagligt, detta. |
| i USA hade detta varit vardagsmat! | |
|
Precis som Dr Stein påpekar så hade detta inte ens hamnat i tidningen i Usa. Sånna här händelser hoppas man fungerar som ringklockor för biltjuvar och annat otyg som vandaliserar att man ska ge f-n i andras egendom. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| han fick vad han förtjänade, det skulle behövas rensas upp betydligt mer i samhället, synd bara att man får sota för det själv när man hjälper till lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.