|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra med er om ni vet om någon prisvärd kupevärmare? Det finns mycket skit på marknaden, tänkte missa dem värsta med hjälp av er. Jag förstår att man får det men betalar för. Men jag har inte lust att lägga ut 2 000 SEK för en super värmare. Tänkte bara värma upp lite i mitt kall garage så det går att vistas där, greja lite. det är ca 0 gradigt där oavsett ute tempratur. Kunde man komma upp till 10 plus vore det inte helt fel. Garaget är inte speciellt stort typ 1 meter runt hela bilen. Dem dära på OK för typ 700 SEK är dem okej tro? Det är ju trots allt jul tider så det gäller att prioritera sina utlägg. Tacksam för tips. Mvh Kristian | |
|
Min spontana reaktion på att försöka värma upp ditt garage med en kupévärmare: GLÖM DET *BAWORAK* |
|
| Svante: Okej varför det? Vad rekomenderar du? Element? Kommer ju ta världens tid. Det är ju inte meningen att dek ska stå på jämt bara när jag ska vistas där någon timme. | |
| Skaffa en varmluftsblåsare iställe på några kw, ett normal stort garage är varmt på ca 15 min då. | |
|
Håller med js_snicke Har själv en "byggfläkt" på 2kw i mitt garage som är ca 30m3. Med lite tur och inte alltför kallt typ -10C så funkar det. Har du tillgång till 380v så skaffa ett aggregat på 5kw, bra värme relativt snabbt. Luftmängden i en kupevärmare räcker inte till för stora luftvolymer som garage och liknande lokaler Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
30 m2 skall det vara....... Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Tackar för svaren killar. Ska kolla vad dem dära kostar. Mvh Kristian |
|
| Länk | |
|
Kompisen hade en dieseldriven byggfläkt i sitt garage på en sisådär 25kW, det blev sommarvarmt året-runt. Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.