|
|
|
|---|---|
|
om det är ojämnt sprut på rutan, är det skit eller någon backventil som strular? endast sprutet på högerljus fungerar. Samma fråga där. skit eller backventil? Var sitter backventilerna? | |
Ras.mus |
Ja, det är antingen skit eller backventilerna... Inte lätt att avgöra, det visar sig exakt lika. Det är bara att plocka loss slangarna vid ventilerna och se om det kommer spolarvätska ur dem. Kommer det ur backventilerna är det säkert skräp i munstyckena. Ventilerna brukar sitta vid naturliga ställen där slangens väg vinklas 90 grader. Kolla alltså i huven och överallt där det böjer av. |
|
På min bil sitter backventilerna inbyggda i munstycket. Då är det bara att dra loss en plastlåsbygel i munstycket, dela det, rengöra och sätta ihop igen. När man delar munstycket ska man se upp så inte fjädrarna och de små gummiventilerna far sin kos, dom kan vara svåra att hitta igen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jo, de små rackarna har jag sett tidigare. Men det kommer en fin stråle, bara lite svag. både intensiv och vanlig spolning, på vänster sida. lampan är snustorr på vänster sida, var sitter backventilen där då? |
|
| Har det inte bara frusit då? Häder ju lätt såhär års, och ger sådana symptom... :-) Bara ett tips, om än av ganska simpel natur. | |
|
Om det hade varit kallt så hade jag också misstänkt det ;) Vi har för första gången frostgrader (-1) här nere i malmö, så frostpluggar är inte min första gissning. JAg kollade på slangarna igår och det ser ut som att enda backventilen är vid själva spolmunstyckena, om det nu är backventiler. Sen går det separata slangar till dimljusen och halvljusen. Vet någon om det är elstyrda backventiler? Det sprutar ibland på dimljusen och ibland inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.