|
|
|
|---|---|
|
En bekant till mig har en X5 4.4 -03 , Han har låtit plocka bort spärren för TV'n så den kan vara aktiverad i fart men plötsligt så försvann TV funktionen i bilen , Han får inte fram själva bilden alls. Den riktiga frågan är dock : Hur avlägsnas spärren på TV'n ? (för att slippa äka till verkstan igen) Det jag hittat innan gällde bara bilar tom. -99 ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord | |
|
Sök tidigare inlägg om tv-moduler /j |
|
|
Jag har sökt men ej hittat något som gäller X5:an , utan bara de som gäller tom. 99års modell , X5:an är en 2003'a. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Sorry, trodde du ville ha bort spärren.... men du vill ju ha tillbaka tv-bilden.... Om du vill ha bort tv-spärren dock på en nyare BMW så är det nog tv-modul som måste köpas in från t.ex. fahrzeugtechnic i Tyskland eller något liknande. Kör själv på detta och bilden fungerar fint. Men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med den försvunna tv-bilden /J |
|
|
Ett bra tips om saker och ting inte riktigt vill det man själv vill är att göra en reset, dvs koppla bort batteriet mer än 15 minuter. idoeffekter är förstås att du får ställa om klockor/radioinställningar etc men inget annat jobbigt. |
|
|
Det finns ett välkänt fel med vissa X5 tillverkade från januari till september 2002 (gäller även E46 och E39) och som har MK3 naviagatorn (med CD läsare) att bilden försvinner vid låga temperaturer (under 0 °C). Men det är ganska enkelt att åtgärda eftersom det bara är ett programvaru fel. Låt din verkstad uppgradera navigatorn med Nav SW V21.1 CDn eller nyare (V22.1 är den senaste) så fungerar det igen. Angående TV spärren så kontakta Tim på Mobilecenter i England (tim@mobilecentre.co.uk) som har betydligt bättre och billigare moduler än de i Tyskland. Beställ även en AUX adapter så att du kan koppla in en vanlig DVD-spelare. /RS2 |
|
|
Ok , då är det nog den befintliga tv-modulen som lagt av , bilen har varit in på märkesvärkstad för att få spärren borttagen , allt funkade som det skulle ett tag men nu är som sagt hela valet TV borta på displayen. I baksätet så funkar skärmen som vanligt. Tack , verkar som om problemet klarnat lite. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
cool blue: Tror inte jag vågar tipsa han om en reset , bilen har det mesta i elektronisk utrustning så det är nog mer än bara radions inställning som åker vid en ev. reset. ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
Vaddå inne på märkesvärkstad för att få spärren borttagen? Inget som BMW kan eller får göra i normala fall. Men om det är de som har installerat något så får de väl undersöka vad som hänt. Vet du vad de har gjort? /RS2 |
|
| RS2: Tänkte samma sak själv ... det kan man väl inte göra. | |
|
Jag antog att det var märkesverkstan som gjort jobbet på bilen , men som sagt bilen är inte min så visst kan jag ha fel. Nepp, vet inte hur jobbet har utförts, ägaren frågade bara mig om tips på vad som kan ha hänt med spärren, Själv kände jag bara till de tidigare knepen för att avlägsna spärren. Men exakt hur de gick tillväga på bilen vet jag ej. Som sagt efter ett tag så upphörde själva TV funktionen att fungera helt, displayen fungerar i övrigt som vanligt utom att man inte kan välja just TV-funktion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.