AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.417

Sladdat ute i snön?

Sida 2 av 3
Ja
83
Jaycee
320iK -88
Iochmed att min är på helrenovering fick jag ta
familjens skogsbil. En V*lvo 740 GLE och rastade
den på en stor parkeringsplats. Det var skoj det med =P
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Yeha!! lite halt det var ute i Malmö idag... bresida fram i trafiken det var jätte kul :)

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Länk
vi har inte fått ngn snö, men det har varit halt (is) och lite snö vid några tillfällen, klart man sladdar! 50% av bmw-ägandet går ju ut på att köra e30 på vintern :)

har en lagom trevlig krokig väg till jobbet....när det va som bäst kunde man ställa upp bilen innan en lång svepande kurva och glida igenom på tvären med hjulspinn...ngt roligare får man ju leta efter :)

dock har vi ingen snö nu :( blir ju så satans avundsjuk när man ser på teve dom som har metervid med snö och halt...

BMW, Bayerische Motoren Werke
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Haglund2306:
155 profil??
Han med audin kanske inte försökte gasa?
Har du provat fyrhjulsdrift?
Jag är inne på min tredje 4WD och det var inte många som hann med ens när jag hade sommardäcken på....

Automat är bekvämt
-Daniel-
japp här i luleå har det sladdats på rätt friskt : )
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jippie! Sladdat en dryg timme nu! På Volvos parkering bl a! Det var dock sandat och på vissa ställen var asfalten framme! Blääää!!!! Sånt tycker vi inte om! Fegt att sanda!

Lite för kallt också, för kärvt. Men såklart bättre än för skånepågarna! hihi

D-diddy
nej sånt skulle jag aldrig göra. omoget betéende att utsätta andra medtrafikanter för. http//more.at/brollop ;)
David
D-diddy
fel länk. det ska vara Länk
David
haha..härligt..ser dock ganska kallt ut med cabbe nerfälld? =D
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
hehe nice D-diddy!! :D ...jag får fortfarande bara sladda på asfalt... testade lite av bilens kapacitet i oljehamnen (malmö) ikväll...

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
styrman1:
Tro mig. Han gasade. Jag känner honom.
Dock var det total blankis och friktionsdäcken fungerade ungefär som Bambis klövar. Det spann med andra ord ganska bra.

Jag har provat fyrhjulsdrift. Genom Impreza GT, Leon VT4 (tror jag den heter), Cheva S10 m.fl. på halt underlag.

155-profil: 155x75x13 tror jag dimensionen på däcken är ungefär. Från en Daihatsu Charade utsprungligen.
Ju smalare desto bättre på snö/is.
Visa användare
22
BigW
316i -93
Här i kiruna har det sladdas utav bara den i nån månad =) men inte nu bilen är på verkstan
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Ja sladda lite och köra lite rally på riktiga vintervägar hör ju till vintern :)

En polare tog lite bilder då jag var ute på natten och sladdade.
Blev väldigt mörkt men det är inte så lätt med en digitalkamera då det är becksvart.

Länk
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
har lärt mig hata framhjulsdrivet sen ja köpte min äskling e30n! älskar den lätta stjärten :D. skämdes lite igår dock när ja hamna tvärs över vägen efter en fyrvägskorsning så ja fick gena genom en refug på övergångsstället ;)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
håller me... har kört framhjulsdrift sen ja fick kortet och detta e första vintern ja kör bak. o satan va kul de e...
även fast man kör med dubbfritt så går de finfint på vägen... man får ju NÄSTAN provosera upp den till sladd....
Aldric
Då kör du inte fort nog ;)

Fjelliz
Här i Gällivare har vi hur mkt snö som helst! :)
Om nån e intresserad så kan jag skicka ner lite snö åt er som bor söderut... ;P

I got a niiiiid 4 spiiiiid :)
Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Åker en vit 240 traktor med blå huv som jag köpte för 900kr skattad och besiktad och jag kan säga att den har nog gått mer i sidled än rätt fram i vinter =)
Klart det sladdas:)

Bra att ha kompisar med fyrhjulsdrift också, så de kan dra upp en när man kört i diket:)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
ILTR:
Amen that! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.