AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.418

Sladdat ute i snön?

Sida 1 av 3
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Någon som har sladdat ute i snön i år? :) fyfan såg på nyheterna vilket oväder det är uppe i sverige...
Här nere i Malmö har det inte kommit nån snö än... vill ut och sladda ju... så fort det kommer nån snö ska jag ut och sladda på nån stor parkering.... I LOVE IT :)

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Jag är sladdar varje dag till jobbet :)
Vi har en del snö här!!

---
King of the road
sc
637
schumi
e30 318is -90
klart att man har gjort det. jag kör nästan bara bmw för att kunna njuta av bakhjulsdriften och sladda. jag är ute och sladdar hur jävla mycket som helst när det är snö. fast det gick rätt dåligt igår. det var lite väl halt. jag fastnade fem gånger med bilen efter piruetter. som tur var hade jag tagit med mig tjejen på denna nöjestur så hon kunde knuffa loss bilen när jag gasade.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jo, nu har de riktiga vinterdäcken åkt på vinterkärran. Sladdade ifrån en Audi Quattro (100) på dubbfria igår med mina 155-profils nästan nya dubbdäck på en gammal Volvo 360.
Gissa om Audioten blev förvånad. :D
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
jag har 225/45 17" dubbfria vinterdäck runt om.

---
satt och och åkte me noter på en gammal rally sträcka här i trakterna med en debutant ralyy förare som missbedömde en kurva så vi hamna tre meter ut i skogen..
Jajjamensan....
Har väl kanske 1 meter snö här uppe nu....
sladdar 5 mil till jobbet varje dag...=)
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Haglund2306

155-profil ,där snackar vi ballongdäck!! :-) :-)

Det är skönt att det har blivit lite kallare nu oxå (sthlm) så snön ligger kvar (Hatar slaskväder!)

Ska nog ut och göra lite donuts i dag tror jag. Fast det roligaste är ändå vid rödljusen när det är halt ute och rödljusgrannen tänker...

-" Hur vågar han vara ute och åka med den där bakhjulsdrivna gamla BMWn när det är halt ute? Det är ju förenat med dödsfara,det har faktiskt Robert Collin sagt,så det så! "

Och när det blir grönt så står han där och spinner med sin framhjulsdrivna bil och jag är borta för längesen,hihihi...

MVH // Jörgen

325 iX - "weather or not"
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
En kompis till mig satte sin 318is E30 i en stolpe.... kan säga att han behöver en ny framskärm...
Jag låg 10 meter bakom i min E30 och jag kan säga att det smällte till bra när stolpen kom i närkontakt med den lilla framskärmen...

---
Min E30: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nä!!! jag tog Bussen, tåget var inställt :)))

///MVH Hasso
Länk
svintoleffe
Jag fick leka plogbil imorse i gävle när jag skulle ut och skotta snö halv tre på natten.
Nu har jag kommit trött utav bar helsike, på hem vägen gick det desto breddare kan jag säga.
Ska nog ut och pårova at sladda lite med bilen imorgon , om jag inte sover.

MVH Leffe
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Här är ju ingen snö i skååååååne ;( Dessutom så är inte vinterbilen särskilt kul. M+S däck som regumerade femtielvagånger och stenhårda. Sen funkar inte handbromsen ;(

Saknar min bmw !!

-31grader steptroniclådan är så seg att den vill inte växla särskilt snabbt så att man kan sladda innan man är på jobbet.om man nu händelsevis får sladd så griper ju asc´n in och hjälper till.

Länk

------------
Lass dir raten trinke spaten
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Var ute nästan hela natten ja, kom bara mer å mer snö =)
Vart imponerad över hur bra en gammal e28 med halvslitna vinterdäck tar sig fram, bara alpinaplogen som fattades... HAHA!

//Cosmos
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har nog sladdat 15 mil i helgen. Sträckorna jag skulle åka var ca 5 mil tot. Men så blev det lite utöver de vanliga sträckorna p g a vädret. hehe

Lyckats köra fast 4 ggr oxå. Stod på underredet! Å plastskyddet som sitter under motorn gick sönder också. Ajaj
Men det är nog inte så dyrt med ett nytt.

Sladda lugnt!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Kan ni sluta snacka om allt sladdande! Fattar ni inte hur jobbigt det är med torra vägar o MAX 1/10mm snö? ;-)))

Här i södern kan vi knappt stava till snö...

Mvh
Patrik - närmsta sladd jag kommer är motorvärmarsladden som sitter i.... :D

___
Touringklubben: Länk
cane
Ja, fy faaan.... nu hatar man sina friktionsdäck. Ska på långresa i morgon, men vågar inte ta 3an.... lånar en s80 istället :/
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Man ska bo i Norrland! Här har man kunnat sladda länge! Kul som stryk! (Märkligt uttryck!)

//Thorssa
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Hehe... blev inget sladdande i snö idag heller... fick istället skapa egen sladd med hjälp utav att gasa lite i kurvorna på torr asfalt... det är iförsig kul det med men sliter mer på däcken :)

---
sm
97
smokey
M5 3,8 -92

hehe 23;an har fått jobba hårt senaste tiden så fort d har kommit snö :p
Jag har sladdat en gång i vinter...genom en rondell :) Men någon snö har vi som sagt inte sett röken av, förutom några timmar (töade upp efter 20 minuter eller något). LÄNGTAR riktigt mycket efter snön...finns inget roligare än att köra med bredsidan först!

Imponerades häromdagen av mina vinterdäcks (fräscha dubbade Hakkapelitta 175:or) prestanda. Det var cirka 3 plusgrader och torrt. Det var stört omöjligt att provocera fram sladd (förutom i rondellen då)!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.