|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Går i funderingar på att köpa mig en E36 cab att ha som bruksbil året runt. Priserna har gått ner nu ser man och man får fina 328:or från 95-96 för 125000kr i vissa fall. Dock är det så att min entusiastbil kräver att jag har bruksbilen själv i samma bolag och jag får då tyvärr titta på de mindre motorstark modell för att kunna försäkra den till rimliga kostnader. (är lite för ung enligt bolagen) Nu till min fråga, om jag nu säker en 320 cab med skinn i bra skick, gärna elcab och hardtop. 10000-15000 mil, 1994-96. Vad kommer detta hamna på? Skiljer det ännu mer ner till 318? Är dom omöjliga att sälja sen? Mvh John | |
|
Ett litet tips från mig är att leta efter en bil med klimatanläggning. Det förekommer regniga (varma dagar) även på sommarn. Sen händer det ju att man åker långa resor då man inte vill ha taket nere hela vägen :) Jag skulle gissa att du kan hitta en bil du söker för ca 110-120´ (nu, inte till våren), kanske extra om du vill ha hardtop (vilka annar ligger mellan 10-13´ löst). |
|
|
Har du kollat med Länk. De är endast inriktade på specialbils försäkring för entusiaster, därav inget krav att bruksbilen är försäkrad hos dem. Är du med i BMWCS. Om inte bli det, det kan avgöra vid deras bedömning av din ansökan. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hej, Har kollat med mid försäkringsbolag nu och blir det en E36 cab så får det bli en 318. Gör mig inte jättemycket då det ändå är en bruksbil. Det var dubbla priset i premie om man går "upp" till 320. Undrar om det finns några fina utrustade 318 cab i sverige eller om man måste leta utomlands? //John |
|
|
vad har du tänkt dig i försäkring? --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
|
Så billigt som möjligt. 318 hamnar på ca 5000kr per helår och 320 runt 10000. Tycker inte det är värt 5000kr extra faktiskt, då jag idag betalar 4000 helår för den nuvarande bruksbilen. |
|
|
jag betalar 5100:- för min helför. helår vilket försäkringsbolag kör du med? --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
| Betalar 8´ om året för min. | |
|
Jag kör LF. Har äntligen fått entusiastbilen entusiastförsäkrad nu med låg premie hos dom men då måste hemförsäkringen och bruksbilen ochså stå på dom... Vill inte krångla med det.. men som sagt 318 Cab i sverige, finns det? :) |
|
|
BMW 318 IM CAB Årsmodell: 1997 Mätarställning: 8.800 mil Färg: Mörkgrön-met Karosseri: Cab Pris: 142.000 kr Info: Elektrisk cabriolet, M-paket, servostyrning, skinnklädsel svart, skinnratt, armstöd, elhissar, elspeglar,träinredning, stereo CD/RDS, fjärrstyrt centrallås, aluminiumfälg 16 tum, dimljus Denna bilen finns på Bilteknik i Vimmerby. Hittade 2 andra när jag sökte på bytbil.com, den ena jättedyr och den andra jättebillig. Sök får du se. |
|
|
Denna bilen verkar helt ok! Länk --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
|
såg den också. Frågan är varför den är SÅ billig? |
|
|
Du bor väl hyfsat nära åk dit och titta på den. --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
|
Mailade på den, nån hake är det alltid... Vi får se om man får svar. |
|
|
har du inte nån släkting i närheten... 40 mil (5 timmar) är kanske inte så nära ändå... lite tradigt och åka så långt och sen komma fram till att bilen är helt sunkig... jag körde 49mil ner till tyskland och importera min för 20 dagar sen... då hade jag mailat och pratat med tysken mycket i telefon innan... fick väligt mycket information och bilder. Hade det inte stämt så hade han inte varit helskinnad efter titten. --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. |
|
|
JO jag pendlar i jobbet med flyget och har övernattningsbostad 2 T-stn från den handlaren så jag skall kolla in den efter jul tänkte jag om han nu inte direkt svarar på mailet och meddelar att något är galet. Du som nyligen varit nere och hämtat en cab, vad tyckte du om utbudet? tittar jag på Mobile efter 318 så ligger dom mycket lägre än tex 325 (med all rätt) men om man som vanligt skippar alla på förstasidan och går på mellanskiktet så verkar dom ligga runt 85000kr. Tror du man kan hitta en fin 318i cab med hyggliga mil i bra skick för dessa pengar och sen kanske pruta en slant, men lägga 15000kr innan den är klar och ha den hemma en bit under 100000kr? |
|
|
Hello! Nån som har kollat på caben som finns i sthlm? Jag har försökt att ringa till dem men det är inte som svarar. Självklart har jag ringt på "arbetsdagar". Riktigt sugen på den. Har kollat med VV och det verkar vara nåt lån på den. Kanske det som är haken. Om det är nån som vet kan ni väl mejla eller posta det här. MVH |
|
| Nope jag har inte haft tillfälle ännu, inget svar på mitt mail heller, skumt. Blir nog att ta hem en bil för mig verkar det åt, finns ju inga mängder av billiga 318 cabbar i detta land :) | |
|
jag tror nästan att han har skrivit fel om ni klickar på handlarens övriga bilar på bytbil så har han en 320Ci för exakt samma pris det behöver inte va så nu men det känns som att det har blivit fel på prissättningen men jag kan åka dit o kolla bor i sthlm nämnligen om nån är intresserad Keep Your distance this is a BMW . |
|
|
Hej Maxad! Det vore jättesnällt om du kunde göra det! Jag har försökt att ringa dem utan att få tag på dem. Riktigt sugen på den. Du kan mejla eller posta det här om du tänker åka dit och kolla på den. MVH |
|
|
Hur går det med bilen? --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.