|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min kära 520 står just nu med gulblink på avfarten från essingeleden mot norrtull. Plötsligt vid rödljuset började den hacka, lukta lite bränt för att sedan börja rassla nåt jävulskt. Det kan vara så att soppan är slut, bensinmätaren har funkar inte så bra ibland, jag väntar nu på bogserhjälp, till saken hör att jag glömde min plånbok hemma så jag har inte kunnat köpa en dunk ännu. Vad tror ni? Har jag fått en mycket tråkig julklapp? När jag startade den i morse så var det inga problem, den gick bra hela vägen tills detta hände. Kan inte se något läckage under varesig bil eller under huven. oljan är OK, kylarvattnet också. ska bogsera den till garaget på jobbet. Kan det bli såhär om man kör totalt slut på bensin? har aldrig gjort det tidigare. Hjälp /Johan | |
|
Hacka kan jag tänka mig, men brändlukt samt rassel? Men motorn kan ju knappast ha skurit eller nåt om du har både olja och kyl. Lyste oljelampan eller nåt strax innan? Dog den själv eller stängde du av den? Kanske vanos som strular... Eller så enkelt som bensin brist, vi ska ju f_n hoppas på det. |
|
|
Inga lampor lös, jag stängde av den, det gick att starta den igen. /J |
|
|
ringde Per Larsson, han sa att om jag inte kan se något som är fel så avråder han mig att starta den igen. Jag bogserar den hem i väntan på 7:e januari då Per tar emot den. Får åka Toyota i några veckor...jaja. Hoppas att det inte blir för kostsamt bara..... /J |
|
|
om vattenpumpen rasat så kan det bli det fenomenet..dvs lagringen i vattenpumpen går sönder och och remmen börjar slira derefter hoppa av och du tappar laddning och servofunktion..det brukar rassla nånting otroligt och även lukta bränt gummi man tror att sista stunden är kommen men då borde det läka glykol för dig //Dogge |
|
|
OK, bra. Per Larsson var inne på det också, han sa även att den kan rasa utan att det syns någon läcka. Får innerligt hoppas på det..... /J |
|
| Har du kollat bensinen? Kan ju vara lite tråkigt att ha bilen och stå i 2v i väntan på verkstad om den endast saknar bensin:) | |
|
Jadå, jag fick ringa bärgare som tog den direkt till Per. Där kunde vi (han) konstatera att kylfläkten satt snett. Detta indikerade tydligen att vattenpumpen givit upp. Per verkade säker på detta. Så det blev(förhoppningsvis) inte så blodigt. Tack för intresset /J |
|
| Vad bra att Perre inte är sysslolös:) | |
|
Så har han lite att pilla med på julafton, jag hade tänkt hämta bilen vid 15-rycket :-) /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.