AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
706

Varför lyser "Inspection"

Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hej,
Är jag helt fel ute nu kanske men:

När jag startade bilen i går så lös inte bara mina gröna lampor (nu bara tre kvar) men även klocksymbolen samt Inspection.

Brukar det vara så? Om jag inte minns fel så lyser bara Oil/Insp när man kommit ner på den gula pluppen och inte så länge man har gröna kvar.

Tips någon?

*BAWORAK*
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Den markerar att det är dags att byta bromsvätska, vilken byts med tvåårsintervall oberoende av service. Har du nyligen lyft av någon batteripol ?

Mvh. Patric

Min(fd.E32)/38:a
Länk
BMWCS #4598
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Jaha,
Ok, ja det hade jag kanske kunnat räkna ut. Så klockan lyser till när det gått typ två år och börjar lysa oavsett hur många gröna pluppar man har kvar alltså.
Fast räknar den på exakt två år eller? Hade insp 2 förra året i maj tror jag, dvs lite mer än ett och ett halvt år.

Kan man vänta med detta till inspektionen som det ju är dags för om tre pluppar? Eller är det att rekomendera att man byter detta ändå?

*BAWORAK*
Bromsvätskebyte är tillägg och görs inte om det inte är "dax".
Klart du kan vänta, väntade själv till det var dax för service och jag hade två eller tre gröna.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Jag har ett likartat problem som..
Inspection slocknar när man gör reset men är tillbaka lika fort igen, gör jag fel med reset'en eller vad? Finns det någon koppling till fel i motronicstyrenhet?
FAF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.