AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.215

Armstöd E34 (igen)

Shogo
Jag vet att detta har varit uppe förut, men har inte riktigt fått ett tillfredställande svar.

Originalarmstöden verkar svåra att få tag på , speciellt i min för E34 lite ovanlig inredning (sandfärgat tyg). Och jag måste erkänna så är inte himla sköna, lite för smala.

Det har föreslagits att armstöd från Volvo 850 kan monteras, men som jag förstår det är detta inte fällbart samt ser lite för lågt ut för att vara bekvämt.

Sen tittade jag lite på saabs mittarmstöd till 9000, det är stort, brett och fällbart, fungerar då som effektiv avskärmning från småbarn i baksätet (om man nu har det..).

nån som har provat att ta ett armstöd från Saab 9000 och monterat ?

Även tittat på det från danmobility för 299, det e dock varken fällbart eller matchar inredningen :(

några fler ideér ?

Kolla här: Länk
Dock inte BMW anpassad ( ännu kanske..) funkar bra (har på bägge sidorna i min firma bil) Orginal armstöd hade jag i min E34 med sportstolar (ca 4 cm breda och fruktat komfortabla) och det gjorde sig verkligen för autobahnkryssningar med automatlåda och farthållare.....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Shogo
Mycker intressant, Frågan e vad dom tänkt sig för pris på domdär, slängde iväg ett mail till ÅF iallfall.

Med tanke på konstruktionen kan man inte tänka mig att kom kostar mer än ett par hundralappar styck ?

Jag är dock endå mer ett fan av ett singelmittarmstöd, så man verkligen vågar hänga på det (med kepsen bakofram och bly i högerdojjan)

Jakten går vidare...
Shogo
Fått svar av åf.
Dom har inget färdigt för BMW E34 ännu men beräknar vara klara i februari och då med ett pris på ca 1000:- per stol.

billigare än BMW original..men inte tillräckligt i mitt tycke.
Kan bara hålla med, fortfarande för dyrt.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.