|
|
|
|---|---|
|
Planerar att bygga en bil för banracing i SSK serien. Vet att en del använt sig av grupp A fram och bakvagn. Någon som vet hur dessa skiljer sig från standard E30? | |
Franke |
Kolla in Länk så hittar du lite bilder. |
|
Det är ganska ovanligt att folk som tävlar med E30 bygger hjulupphängningarna enligt Grp A spec så det är inte så lätt att hitta info. Jag kommer till stora delar att ha enligt Grp A, dock ej fullt ut i framvagnen. BMW homologerade speciella fjäderben i magnesium, inte helt billiga ifall man lyckas hitta ett par.. Bakvagnen är EvoI, dvs modifierade bärarmar. Bilen på bilderna i Frankes länk är en EvoIII med rörbärarmar. Ett tips är att beställa homologeringshandlingarna på M3E30 från SBF (kostar 500:-) i dessa kan man se vilka olika utföranden det finns på hjulupphängningarna (fast det är ganska dåliga bilder). Maila mig ifall du behöver mått el. dyl. MVH Arne Lindgren BMWCS[Syd]#4324 BMWSC#164 Länk |
|
|
Är det för att få maximalt grepp som du hade så lite luft i däcken på bilderna =) |
|
|
Du lär dig Arne... ;) "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
Grusse |
Tar upp tråden igen, då jag undrar vad ni bygger i för dimension på rören? Duger det med 25 x 2.5mm, eller bör det vara grövre? Vad ska man använda för uniball, M12? M14? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.