AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
712

Problem med tempmätaren

OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Hej jag har ett problem med tempmätaren!!!!!
När jag trycker på så börjar den att hoppa och så går den inte upp till normal temp igen.
Men den går upp till normal om jag inte trycker på. Och när jag säger trycker på så menar jag 4500 ++
Någon som vet vad det kan vara???????

Tack på förhand

MVH//OXXY

OX
211
OXXY
Ingen som vet???

Länk
32
112
325mannen
BMW 325IM-90 M TechII
jag har nåt liknade problem med min 325 men inte när jag gasar det kommer då och då att temp mätaren börjar tick och gå över det normal vet inte vad det är men jag skulle gärna vilja veta så om nån vet?

325mannen
bj
105
bjornnl
316i -93
Kolla termostat och vattenpump. Brukar oftast vara någon av dessa som är defekta när temperaturen i bilen inte vill sig riktigt.
OX
211
OXXY
DEn förre ägaren sa att det kom när han hade byt vattenpump men det ska inte ha med det att göra jag tror mer på termostat fel eller elfel

Ska tydligen va ett vanligt fel på e30 men någon måste ju veta vad det är !!!

Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har också problem med min tempmätare på min 318. Går ibland upp på nästan rött för att sedan sjunka väldigt snabbt mot mitt i, och ibland t.o.m. ner mot blått. Visst anar jag att termostaten lever rövare, men det är just de snabba tempväxlingarna på mätaren som får en att undra om det inte är något mysko elfel eller liknande.
Som föregående talare skrev, någon måste ju veta vad det är!

-----
Min 525i: Länk
523i_96
Hej!

Om du knackar på instrumenthuset så kommer din ostabila tempmätare förmodligen (i 99 fall av 100) att hoppa till likt den gör när du "drar på".

En sådan knackning påverkar knappast vattenpumpens arbete, och inte heller någon annan vital del i kylsystemet.

Alltså ligger felet utanför själva kylsystemet och följaktligen någonstans i mätarhuset.

Mvh: Magnus
OX
211
OXXY
523_96 (balor)

Problemet är bara att det händer inte ett skit nät man knackar

Tycker att det blivit sämre nu när det blivit kallare

Länk
523i_96
Ok.

Men en sådan snabb ändring av visaren i tempmätaren kan omöjligt en defekt vattenpump, kyl, eller fläktkoppling orsaka.

Inte ens en termostat som är helt öppen och stängs på en sekund kan göra så att visaren hoppar till från blåmarkering upp mot normaltemp så snabbt.

Mvh: Magnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.