AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.011

Skriker som en gris..

Hjälp vad har hänt.

Ungeför samtidigt som jag släpper tändningsnyckeln, samtidigt som motorn startar alltså, tjuter det till under huven..
Tjutet är ganska kort, ca 2 sekunder, och ganska högfrekvent. Inte som en rem som gnäller utan snarare ett lager som är riktigt dåligt, men vart?

Nån som haft nåt liknande? kan det vara vattenpumpen, generatorn, eller är det en rem iallafall? Kanske startmotorn?

Det händer inte varje gång men har blivit oftare dom senaste två veckorna, oftast då bilen stått ett tag.
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
KAn va en rem om du har tur!!!!!! KAn bli så nu när det blir kallare!!!!!!

Länk
sc
637
schumi
e30 318is -90
jag sätter mina slantar på att det är någon rem som är lite felspänd.
Var på Englunds och bytte kamrem nyss, och då tar man väl bort alla andra remmar och spänner om dom? Blev ingen skillnad efter det.

Tycker inte det låter som en gnisslande rem heller, och jag har bilen i varmgarage..
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Tycker det låter startmotorrelaterat. En rem brukar återkomma beroende lite på varvtalet.

Håkan
Ja det var det jag inte ville höra, vad kan det vara i sånna fall? kärvande solenoid? utslitet tändningslås?

Är så svårt att felsöka då det bara inträffar ibland, kan knappast släpa med sambon till garaget varje gång jag ska starta bilen. Får tjuvkoppla med förlängningssladdar så jag kan stå därframme och lyssna när jag startar..

Du kanske kan plocka ned startmotorn och kolla om drevet är slitet?

/Anton
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Kan ju vara solenoiden. Vad en sån kostar vete katten kanske billigare med en beg startmotor.

Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.