|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Har en fråga om min 525i -94. På checkkontrollen i instrumenthuset kommer det upp felmeddelande i ett, det är belysningsfel, trasiga bromsljus m.m. men allt fungerar. Vad kan det vara för fel! Nu lite roligare, var ute och provade en 530i idag, vilken bil. Är det någon som har erfarenhet av en sådan goding, det var en 2001 Touring. | |
|
Om du har nivåreglering på halvljusen så kan du prov med att ta bort kontakterna tilll dessa. Försvinner varningarna på nummerplåtsbelsysningen och bakljuset då så är det där du har felet. Dessa funktioner sitter på samma säkring och med tiden blir reostaten till nivåregleringen dålig, vilket leder till att motorerna till nivåregleringen börjar rycka för att finjustera och man för ström pikar genom denna säkring vilket lider till att varningarna uppstår. Åtgärd: Alt 1 Koppla bort nivåregleringen genom att knäppa lös kontakterna. Den slöa varianten tills det blir varmare ute Alt 2 Sätt in en diod enligt ett av mekartipsen på denna sida du får leta lite grann på mekartips Alt 3 Sätt en kraftigare jordkabel till nivåregleringsmotorerna. Detta är den lösning man borde föredra. Gör man rätt så är problemet ur världen så länge bilen kommer att leva. Metoden med dioden funkar också men med allt för höga ström pikar så kan dioden gå sönder så småningom och problemet är tillbaka. Hoppas detta tips kommer att hjälpa dig. Hör av dig annars |
|
|
Hej! Tack för tipset men jag har ej nivåreglering på bilen. Det kan inte bero på att man inte har rätt lampor, vet jag hade det problemet på en gammal volvo jag hade med glödtrådsvakt. Även ljudsignalen la av igår till varningarna, men har hört att det sitter en högtalare under ratten någonstans Mvh hoss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.