|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har en bmw 520i 84 årsmodell problemet började med att den ville inte varva som den ska, sen så typ tvärdog den bara. kollade volt o det visade typ 8V bytte laddningsrelä, startade bilen o den gick fint o laddade ca 13.9V (kopplade bort start kablarna o den funkade fortfarande fint laddade som den skulle efter ett tag så sjunker den igen till 12-11-10 o ner till 8 volt o motor börja gå konstigt koppla på start kablarna igen o den startar utan problem på direkten, laddar även som den ska när jag koppla bort dom. sen efter ett tag så börja den igen med att sjunka i volt o till slut dör :( Kan det va att generator är paj o typ laddar bara i början när den få start hjälp ? såg oxå att jord flärtan till motor bara hängde på motor men inte i karossen, men det måste ha varit så ett bra tag nu, kopplade även en egen jord till motorn med en start kabel mellan motor o - polen på batteriet, men det verka inte vara det felet kan nån hjälpa mig, vill inte köpa en generator, sen visar det sig att det är nåt annat-. Mvh zacka Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i | |
|
Prova med batteriet från den andra bilen Det kan vara så att ditt batteri har lagt av Lycka till o god jul |
|
|
Gissar också på att det är en cell i ditt batteri som har dött! Kolla om det tar laddning när du laddar det med batteriladdare. Om det inte tar laddning, eller om det inte bubblar i alla celler, är det bara att köpa ett nytt batteri! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tjena igen Har nu bytt batteri till den som satt på min andra bil som är full fungerande o biölen startade som sagt direkt o visade 14V i början sen började den minska tills den visade 12.10 typ o då kopplade jag bort den för att jag ville inte ladda ur den oxå när den va fri från bilen så mätte jag den o då visade den exakt 12.10 så det betyder att den inte tog emot laddning o bilen bara gick på batteriets ström Det måste vara generator då Kan motor jord flärtan ha med det att göra man tycker ju att om inte motorn hade fått jord så hade den inte ens startat ju Ska prova att byta jord flärtan, sen kolla en gång till, funka inte det så måste jag byta generator o testa annars är det skrot som gäller :( Kör: Opel calibra Turbo Bmw 520i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.