AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
561

Var kommer vattnet in i (E30)?

Det kommer in fullt med vatten i sparklådorna.
Vad finns det för olika ställen som slipper in på?
Det är tätt runt bakljusen så därifrån kommer det inte och jag har heller inga rosthål som det kan komma in ifrån.
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
På min gamla 23:a jag hade var dränerings hålen igenlagda med body, så vattnet rann inte ut... de ska finnas hål så vattnet inte kan samlas där....
Var då??? Dom är helt inkletade med rostskyddsmassa, så något hål finns det defintivt inte.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag hade hål bakom stötfångaren liksom. Testa att banka lite på kanten inifrån, räcker med pyttehål för att vatten ska komma in. I somras blev det svetsat där och sen dess dras jag inte med vattenproblem! Snustorrt!

Några dräneringshål vet jag inte om, men det är mycket möjligt att jag missat nåt.

Mr
322
Mrquickzilver
325ik -88 Turbobygge
320iT -90 M50B25
325iT -05
På min 325a kommer vattnet in mellan inner- och ytter skärmen i hjulhuset, tog ett tag innan man hittade det!
Men jag tycker att det måste vara ett större hål, för efter en regnig dag så är balja full.
Och nej det finns ingen rost där, har undersökt noga.
Däremot så funderar jag om det kan slippa in vatten vid bakre sidorutan vid den där listen?
Har nu löst problemet. Det vissade sig att för ägaren hade borat hål till hjulhuset för sitt stereobygge,,, "suck".....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.