AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.042

Internationella Alpina Klubbar

Cy
97
Cyberoid
Alpina B6 3.5 Kat -89 nr. 176/219
318i(s) -88 VarioValve
528i -85
Är det någon som är medlem i någon internationell Alpina klubb? Som tex: Länk eller www.alpinaclub.de? (Nej, inte samma)
Åsikter/Erfarenheter?

"Alpina - Bättre än BMW"
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Är medlem i Alpina Gemeinschaft och det man får för sina 36 Eur (medlavg-03)är en "medlemstidning" 4 ggr/år och ett födelsedagskort när man fyller år ! Men huvudsyftet med att vara medlem i en klubb är givetvis att man åker på träffar och möter likasinnade och inte enbart samlar på dekaler ! Det svåra med att vara "distansmedlem" är att man inte får samma "klubbkänsla" och att man får ganska långt till Träffarna !! Jag har själv inte hunnit med att åka ner på någon än så länge, men nästa sommar ska det bli av .

För mig som Alpina entusiast så känns det "rätt" att vara medlem även om man kanske inte får ut så jättemycket av det hela , dvs innan man har besökt en träff !

Jag vet inte hur många det finns i Sverige som är medlemmar i Alpina Gemeinschaft , men det skulle vara trevligt att anordna en gemensam resa ner till "jahrestreffen -04" !

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Medlem nr 208
Alpina Gemeinschaft

di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Var tillsammans med bmwm5.com gänget inbjuden till Alpina Gemeinschafft träffen på Nürburgring 2002. Var mycket trevligt. Cirka ett 60-tal Alpinor närvarade och så gott som samtliga var i väldigt bra skick. Tyvärr riktigt uselt väder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.