AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.289

hur bromsar jag upp bilen?

E3
6
E30Beast
320i -85
kan någon snälla förklara hur jag ska göra för att bromsa upp min bmw. hur ska jag har fötterna? jag har inte körkort ännu så jag vill veta innan! tack på förhand!
Ante25
hur man bromsar bilen= trampa på bromsen:)?
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Precis, beskrival lite tydligare kanske..? :)

Menar du hur du ska göra för att "ställa upp den", så tror jag du enklast ska pröva en handbromssladd.. alltså dra i handbromsen så bakhjulen låser sig, samtidigt som du vrider ratten.. sen kommer baken slänga runt fint.. övning ger färdighet.
Tror inte det blir lika lätt om du bromsar med pedalen då den låser alla däcken..

Jag är inget proffs på detta, har ställt upp min 2ggr sen jag köpte den.. visst är det kul, men jag vill inte behandla min kärra så ;D

---
.. vassast på ön ;)
Länk
sh
820
shu!
525i -91
Hmm .. eller så menar han att bromsa fast bilen. Ifall det är det du menar ska du hålla bilen på lite varv , sen släpper du upp kopplingen snabbt så det börjar spinna , sen över med kopplingsfoten på bromsen , bromsa inte så hårt , bara så att bilen står stilla medans du gasar med andra foten.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
har diskuterats förut på forumet!

dock är de inte det bästa att göra ur både miljösynpukt och slitaget kan bli onödigt mkt om man håller på så där!
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
om E30Beast verkligen menar något av det ni föreslår så känns det ju tryggt att det är det första man vill veta när man ska ge sig ut i trafiken :)
lite skämt, lite allvar.

Min 528i Touring
Länk
sh
820
shu!
525i -91
Går juh att träna på en ödslig parkering ? :)

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Tänk på att inte bromsa upp bilen i ett villaområde, speciellt inte när folket som bor i husen sitter 15 meter bort, bakom en buske och utövar "kaffe med dopp" i solkskenet.
Det kan bli väldigt pinsamt. :oopsP

Mvh

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Tu
114
Turbotomte
325 coupé -94 Twinturbo
klart att man ska lära sig å börna(bromsa upp) bilen innan man har körkort så man vet hur man ska kåta upp brudar! *s* hehehe...ne sämt å sidor...men kul e de. T.o.m min opel kadett -70 med 50hk gick å börna med. ;)
sh
820
shu!
525i -91
Har många däcks träning bakom mej :), men då bara med mina volvos som jag har ägt.

Hsh, hitta en enskild plats och träna på , men inte med bimmern va ?

svintoleffe
I Gävle när man åker igenom stan, så finns det övergångsställen precis i centrum, där folk bara går med skygglappar.
I sommras när man kom med bilen och folk sket i en, så bromsade man upp bilen och rullade sakta mot dom.
Kan bara tillägga att dom flyttade jävligt snabbt på sig när man började rulla mot dom..
Iannat fall så blev dom rökförgiftad....)

MVH Leffe
Visa användare
374
Schrimp
E30 318is 16V -91 M-tech

BMW CS #05485
Det är ju också en teknik att pröva.. *S*

Kanske skulle få fart på dököttet häromkring.. segare folk vid övergångsställen får man leta efter :)

---
.. vassast på ön ;)
Länk
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Det är väl det första grundläggande handhavande av fordon som du kommer att få lära dig på körskolan :)
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Att lära sig o köra med 3fötter;) fick man göra i tidigt stadium i livet ,mest för att man körde div pilska bilmärken utan tomgång+ div andra krämpor.Inte bmw då.
Vä fot som vanligt endast koppling,hö fot har du i vinklad position \ så att man bromsar med tån och gasar med utsidan.
Hoppas du blev lite klokare.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
svintoleffe:
din teknik må vara effektiv men lite småfarligt.. skulle inte va så kul ifall du tappa kontrollen (även om den skulle vara liten, då förutsätter jag att du har tränat en del på det innan) och braka in i folkmassan..
själv tycker jag att det är lite bondevarning på det, tyvärr men så e det.. säkert kul o hålla på så men lite pinsamt att göra det i stan.. skulle nog inte hålla i stockholm den tekniken.. de e iof annorlunda i gävle.. har varit där ett par gånger och ska dit om nåra dar.. där leker folk med bilen vid varje tillfälle ;)..

ps: de e mycke snö där nu eller???

........ HAHA ;p .....
svintoleffe
xelerator..
Jag har inte gjort det så mycket, men jag håller grym koll så fort den börjar hasa minsta lilla då åker kopppling in på engång.
Folkmassor gillar inte jag, inte heller cyklister, 323 jag hade fick möta en sån i somras, är inte frisk efter det fortfarande kan jag säga.
Jag säger som så att man ska ha tränat lite innna man gör som jag har gjort, men jag stannar en bra bitt innna och börjar börna lite då, då stannar folk och tittar sen rullar man lite sakta förbi.

Jaap det är en hel del snö här i Gävle faktist, plus ganska kallt, min bil blev lite fryssen, så den fick parkera inne i min mor oi fars garage.
Så nu är den varm.

God Jul

MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.