|
|
|
|---|---|
|
hej igen.. som ni kanske redan vet har min bil blivit nylackad, men listerna som sitter längst ner på dörrarna hur får man ditt dom.. dom satt rätt hårt när jag tog bor dom, men dom går ju inte att sätta dit. kanske för dom är gammla eller.. nya kanske är mjukare o klickar dit någon som vet hur man beter sig med det.. listerna kostar ca. 150kr styck för övrigt.. häls. tomas.s | |
Gemini__ |
Hej! Köpte nya lister i nederkant på dörrarna för en månad sedan. Kostade då ca 450:- st. Men däremot kostade de runt 150:- st till en E34:a utan M-paket. Jag rekommenderar dig att köpa nya lister. Dessa har ju en tendens att bli hårda och nöta sönder lacken, när de har hängt med ett tag. Mvh: Thomas Länk |
| vet du vad det är för skillnad mellan vanliga o m5 ans lister.. och till den stora frågan .. hur får man dit dom.. tomas.s | |
|
Man trycker dit dem helt enkelt,man får ta i rätt bra o det underlättar om man "smörjer" lite,allt enligt killen som monterade ihop min bil.Tipset är att köpa nya lister pga att de gamla säkerligen inte e helt raka längre... Har för mig att M-listerna "pekar ut" mer än standard...En omgång nya lister både på dörrars nederkant samt midjelister o samtliga fästen går på ca 3700:- "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Har också köpt nya liter till min pärla.. Dom gamla listerna blev inte så vackra efter demonteringen.. =) Såg ut som bananer.. Hehe.. Dom satt hårt som fan.. Men hörde att man skulle smörja in skåran med nått tunn flytande rostskydd. Skyddar mot rost och är lättare att få dit. Men har inte fått dom lackade än så jag vet inte. Ska nog lacka om kjolpaketet och fram och bak kofångare också, lika bra när man endå håller på. M5:ans lister är som en fortsättning av dörren ner till kjolpaketet.. Medans vanliga E34:ans är en vanlig gummi list som man knäpper fast innanför dörren, har för mig att de är så.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.